بانک اطلاعاتی بانوان نخبه آذربایجان غربی تدوین شد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از اتمام مراحل تدوین بانک جامع اطلاعاتی و آمار بانوان نخبه استان خبر داد.

0

 سرویس خبر به دخت/

مریم دهقانی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده ارومیه با بیان این‌که تشکیل بانک جامع اطلاعات و آمار زنان نخبه که از ۲ سال پیش در دستور کار بود، به اتمام رسیده، افزود: این بانک اطلاعاتی پس از ثبت برنامه‌های نرم‌افزاری جهت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها علمی و تخصصی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام و سیره نبوی و علوی، بالا‌ترین و مترقی‌ترین نگاه‌ها را به زنان دارد، گفت: عدم اطلاع رسانی کامل و جامع از دیدگاه‌ها و نظرات دین اسلام در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش زنان و جایگاه آنان در جامعه ظلم به این دین الهی بوده و باید ما در تعمیق بیش از پیش آن در گستره جهانی کوشا باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تحکیم خانواده را با توجه به ظرفیت‌های دینی و مذهبی میسر دانست و عنوان کرد: توجه به ظرفیت‌های دینی و توجه بیش از پیش به نقش روحانیت و مساجد در حوزه‌های فرهنگی به ویژه تحکیم بنیان خانواده می‌تواند ما را در این زمینه موفق‌تر کند.

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه با بیان این‌که الگوسازی مناسب سبک زندگی اسلامی و ایرانی و صدور این فرهنگ به جوامع بشری موضوعی ارزشمند است، اظهار داشت: با محوریت بانوی مسلمان باید بیش از گذشته نسبت به آن توجه داشته باشیم.

جواد شریف‌نژاد در ادامه ضمن تاکید بر این‌که زنان به عنوان محور اصلی خانواده نقش مهمی در تعیین سبک زندگی جامعه دارند، اضافه کرد: در جوامع غربی در مبحث زنان خلا‌ءهای فراوانی وجود دارد، محتوای تئوری حوزه زن و خانواده در دنیای غرب ناقص بوده و سکوت آنان در این حوزه خبر از عدم تبیین نظام خانواده در جامعه غربی دارد.

وی بر لزوم بهره‌مندی از برنامه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در طرح‌ها و برنامه‌های حوزه زن و خانواده در کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و جنبش‌های اجتماعی متعددی که در حوزه زنان و خانواده در کشور فعال هستند باید از فعالیت‌های جزیره‌ای خارج و تعامل و همفکری و هماهنگی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: مهر/ انتهای متن/

درج نظر