دفاتر ازدواج آسان راه‌اندازی می‌شوند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از برگزاری 16 ساعت آموزش اجباری برای جوانان خبرداد.

0

سرویس خبر به دخت/

وي افزود :جلسه نخست این دوره آموزشی را وزارت ورزش و جوانان برگزار و جلسه دوم آن را وزارت بهداشت اجرایی خواهد کرد. راه اندازی دفاتر ازدواج آسان یکی دیگر از برنامه‌های ما در این حوزه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده بر انجام کار فرهنگی با هدف انگیزه بخشی در امر مهم ازدواج تاکید کرد و گفت: باید مسوولیت تمامی سازمان ها در این خصوص مشخص شود.
مسعود امینی در همایش مدیران کل استان ها از راه‌اندازی مرکز مشاوره الکترونیک توسط وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این اقدام براساس آیین نامه ماده 43 برنامه پنجم توسعه صورت گرفته و مقرر شده و متقاضیان ظرف 6 ماه آینده فرصت اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان را دارند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: متقاضیان مراکز مشاوره ازدواج به منظور ثبت نام می‌توانند از دهه فجر به سایت وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند.
وی پیشنهاد صدور قطعی مجوز مراکز مشاوره به استان ها را مطرح کرد و با مهم خواندن این موضوع گفت: باید تلاش کنیم این مراکز در بهترین شرایط و با بیشترین تاثیر گذاری راه اندازی شوند.
امینی در ادامه با بیان اینکه پایه واساس یک خانواده با ازدواج آغاز می شود، با مهم خواندن این موضوع بر تشکیل خانواده‌های پایدار و مستحکم تاکید کرد.
وی درادامه از برگزاری 16 ساعت آموزش اجباری برای جوانان خبرداد و افزود :جلسه نخست این دوره آموزشی را وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد کرد و جلسه دوم آنرا وزارت بهداشت اجرایی خواهد کرد.
امینی همچنین با بیان اینکه راه اندازی دفاتر ازدواج آسان یکی دیگر از برنامه‌های ما در این حوزه است، افزود: فاز نخست راه اندازی این دفاتر توسط وزارت علوم انجام خواهد شد.

وی مشوق‌های اقتصادی رامورد توجه قرار داد و با تاکید برانجام کار فرهنگی به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب جوانان به امر ازدواج، اظهارداشت: برای دستیابی به این مهم باید آموزش‌های اساسی در بخش های مختلف از جمله آماده سازی جوانان برای اداره یک زندگی مشترک مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده درادامه به سند تسهیل ازدواج اشاره کرد و با مهم خواندن آن اظهار داشت: دراین راستا باید برای هریک از دستگاه‌های مسوول وظایف تعریف شود تا هریک با آگاهی از مسوولیتهای شان دراین راستا برنامه ریزی کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در جهت توسعه ازدواج با هدف تحکیم بنیان خانواده به تدوین مشوق های مختلف فرهنگی واقتصادی در سند تسهیل ازدواج اشاره کرد.
وی اشتغال پایدار، اهداء مسکن مهر ارزان قیمت به زوج‌های جوان و تسهیلات بانکی مناسب را بخشی از مواردی عنوان کرد که در سند تسهیل ازدواج پیش بینی شده است.

امینی دیگر برنامه‌های دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان را تجلیل از برترین خادمان، خیران و فعالان ازدواج نام برد و گفت: 16 بهمن ماه مقارن با روز انقلاب اسلامی و سبک زندگی ، تجلیل از برترین خادمان و خیران ازدواج در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

منبع:عصر ايران/ انتهای متن/

درج نظر