افزايش نگران كننده زنان سرپرست خانوار

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی از چالش‌های جدی که در حوزه اجتماعی با آن روبرو هستیم بحث افزایش زنان سرپرست خانوار است.

0

سرویس خبر به دخت/

عبدالرضا چراغعلی تصریح کرد: در ادارات و نهادهایی چون شورای شهر، بهزیستی و کمیته امداد شاهد هستیم که روزانه تعداد زیادی از این زنان برای تامین امرار معاش و درخواست وام برای اجاره خانه، کار و خرید خودرو مراجعه می‌کنند.

وي افزود:سالانه 60 هزار زن به زنان سرپرست خانوار در کشور افزوده می‌شود و این امر در استان‌هایی چون تهران، گلستان و خراسان‌رضوی بیشتر از سایر استان‌های کشور است و طوری است که به مرز هشدار رسیده و زنگ خطری است برای سال‌های آینده که طبق آمار به بیش از 5 میلیون می‌رسد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اذعان داشت: طلاق، اعتیاد و مرگ بر اثر رانندگی سه عامل مهم در افزایش زنان سرپرست خانوار بوده و در مورد رانندگی بهتر است بگویم که استان گلستان در زمینه مرگ موتورسواران در کشور رتبه بالایی دارد. همچنین نزدیک به 5/2 میلیون معتاد داریم که 49 درصد آن ها متاهل هستند و متاسفانه خانم‌های این افراد معتاد در صدد جدایی از آن‌ها هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: 220 زن سرپرست‌خانوار در گرگان راننده آژانس و سرویس مدارس هستند که این آمار قابل توجه است.
چراغعلی عنوان کرد: در سرشماری سال 1390 نزدیک به 5/2 میلیون خانوار توسط زنان سرپرستی می‌شوند که این عدد در آینده نزدیک 2 برابر می‌شود. استان گلستان هم در این آمار رتبه بالایی دارد و طلاق، اعتیاد و مرگ و میر ناشی از تصادف در استان ما خیلی زیاد است.
وی گفت: کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی در این سال‌ها برنامه‌هایی برای تامین امورات زنان سرپرست خانوار داشته‌اند ،اما متاسفانه خطرات جدی زنان سرپرست خانوار را تهدید می‌کند و بنده و سایر اعضای شورای شهر گرگان اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم در این زمینه به سایر دستگاه‌های متولی کمک کنیم و در بحث واگذاری فروشگاه‌ها و مغازه‌های شهرداری، اعلام کرده‌ایم که زنان سرپرست خانوار در اولویت باشند و همچنین در گرفتن تسهیلات بانکی نسبت به این افراد تسهیل صورت گیرد.

منبع:شهر خبر/ انتهای متن/

درج نظر