بررسی تاثیر سریال‌ها در افزایش سن ازدواج در خانه ملت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگی سریال‌ها و فیلم‌ها در افزایش سن ازدواج در کشور،‌ گفت: به منظور کاهش سن ازدواج،‌ این موضوع در کارگروه هنر و رسانه خانه ملت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

0

سرویس خبر به دخت/

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با تاکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج در میان جوانان کشور،‌ اظهار داشت:  فاکتورهای مختلفی در افزایش سن ازدواج موثر بوده‌اند که لازم است هریک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  عوامل متعددی در افزایش این شاخص در کشور موثر بوده‌ است،‌ ادامه داد: فاکتورهای اقتصادی، ‌اجتماعی،‌ فرهنگی و خانوادگی از جمله عوامل موثر بر رشد سن ازدواج در کشور هستند.

وی تاثیر پذیری از جریانات فکری و فرهنگی و متعاقب آن کاهش میل و رغبت در میان جوانان برای ازدواج را از دیگر علل رشد این شاخص در کشور عنوان کرد.

پژمانفر همچنین اضافه کرد: در نظر گرفتن پیش شرط‌هایی برای ازدواج موجب شده تا بسیاری از دخترها و پسرها برای رسیدن به شرایط ایده آل ازدواج بسیاری از موقعیت های مناسب خود را از دست بدهند.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم خانه ملت با تاکید بر ضرورت بازگشت سن ازدواج به روال گذشته،‌ بیان داشت: به همین منظور باید در جهت مرتفع کردن محدودیت‌های پیش روی جوانان برای پرداختن به امر ازدواج، اهتمام لازم صورت پذیرد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر