بررسی قوانین مربوط به حقوق زنان در سومین نشست راهبردی خانه ملت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی قوانین مربوط به زنان با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در سومین نشست راهبردی خانه ملت خبر داد.

3

سرویس خبر به دخت/

لاله افتخاری با تاکید بر ضرورت پرداختن بر حقوق بانوان در جامعه اسلامی،‌ اظهارداشت: هم اکنون کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در حال بررسی حقوق زنان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین بی‌شماری که در دوره‌های گذشته خانه ملت در حوزه حمایت از حقوق بانوان به تصویب رسیده بود، بیان داشت: هم اکنون وقت آن رسیده که بر حسن اجرای قوانین مصوب شده نظارت شود.

وی متذکر شد: به منظور اجرای هرچه بهتر قوانین و مصوبات از جمله ماده 230برنامه پنجم توسعه، لازم است که مجریان امر مورد حمایت جدی و همه جانبه قرار گیرند.

سخنگوی فراکسیون زنان در ادامه از ارائه پیشنهاد حذف تبصره و بازگشت به لایحه دولت مبنی بر خروج دختران از کشور سخن به میان آورد و گفت: به دنبال بررسی‌های کارشناسانه و برگزاری جلسات متعدد، پیشنهاد اصلاح قانون گذرنامه و بحث خروج دختران و زنان به سایر کشورها، به دولت ارائه شد.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم خانه ملت در ادامه خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون خروج دختران با اصل 20 و 21 قانون اساسی و با ماده 1012 قانون مدنی مغایرت دارد.

منبع : فارس / انتهای متن/

نمایش نظرات (3)