خطر گوشت هایی که با گاز کباب می شوند

کباب از آن نوع غذاهای سنتی است که کمتر کسی است که به آن علاقه نداشته باشد.‬ .بعضی ها هم که عاشقش هستند، باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.برای درست کردن کباب سالم و خوشمزه به جز تهیه گوشت باید به موارد دیگر مثل آتش پخت آن هم توجه داشت . کباب غذای لذیذی است به شرطی که درست پخته شود.

7

سرویس تغذیه به دخت/

جدیدا”کبابی ها بساط منقل و ذغال را جمع کردند و از فر متصل به گاز شهری برای کباب کردن گوشت ها استفاده می کنند که گاز متان نیم سوز جایگزین گرمای ذغال شده است .  تغییر کاربری سیستم پخت کباب از منقل به فر متصل به گاز شهری باید قابل توجه کسانی باشد که عاشق کباب هستند.زیراتهیه این نوع کباب ممکن است سلامتی آنان را تهدید کندو به نوعی کباب مسموم می خورند.

اگر به کبابی ها رفته باشید و ناظر بر کباب شدن گوشت باشید، می بینید که  شعله گاز اجاق آنها به رنگ ترکیبی آبی و زرد می سوزد و این شعله نشان از ترکیب” متان” نیم سوز با آنزیم های گوشت دارد که خطرناک است. این روش کباب کردن آنزیم گوشت را تبدیل به “دی متیل فنولوئیل “می کند که همان ایجاد کننده بافت سرطان در بدن است، حال اگر وسط کباب را نگاه کنید ،می بینید گوشت کاملا کباب نشده و فقط بر اثر تماس با گرمای گاز متان به رنگ بنفش مایل به خاکستری در آمده.

به همین دلیل تاکید می کنیم حتما” به کبابی هائی بروید که از ذغال برای کباب کردن گوشت های خود استفاده می کنند، چون گرمای آتش ذغال یکسان وبا ضرر کمتری گوشت را کباب می کند.

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (7)