ایراندوست: ايران مي تواند جزء 6 تيم برتر آسيا باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال معتقد است که فوتبال بانوان ایران خود را از سطح غرب آسیا جدا کرده و در حال نزدیک شدن به سطح فوتبال شرق آسیاست به طوری که اگر فدراسیون برنامه‌ریزی مناسبی برای تیم‌های فوتبال بانوان داشته باشد، ایران می تواند جزء 6 تیم برتر آسیا شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

مریم ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیمش در مسابقات مقدماتی قهرمان آسیا اظهار کرد: پیش از این گفته بودم که هدف ما کم کردن سطح کیفی فوتبال خودمان با جنوب شرق آسیاست، البته نیم نگاهی هم به صعود داشتیم. حتی اگر دو تیم صعود می‌کرد یا این که دو تیم برای صعود به پلی‌آف می‌رفت ما می‌توانستیم به رقابت های آسیا صعود کنیم.

ایراندوست با بیان اینکه از مرحله اول تا مرحله دوم مقدماتی ما تنها یک ماه و نیم زمان داشتیم افزود: بازیکنان در این مسابقات به خصوص در مقابل تیم تایلند فراتر از توان شان تلاش كردند و نتیجه خوبی را در این رقابت ها گرفتند.

وی درباره بازی مقابل تیم اردن گفت: اگر در مرحله اول به تیم اردن باختیم به دلیل به آن بود که میزبانی به نفع حریف بود حتی در 10 دقیقه آخر بازی هم شانس گل‌زنی داشتیم اما این دیدار یکی از بازی‌هایی بود که اردن مقابل تیم ایران خرد شد. فوتبال ایران خود را از سطح غرب آسیا جدا کرده است و در حال نزدیک شدن به سطح شرق آسیاست. اگر فدراسیون برنامه‌ریزی مناسبی برای تیم‌های فوتبال بانوان داشته باشد، می‌توانيم جزء 6 تیم برتر آسیا شویم.

ایرانداوست درباره برنامه بعدی تیم ملی جوانان فوتبال بانوان رده زیر 19 سال گفت: من برنامه خود را برای این تیم به فدراسیون ارائه خواهم داد. این تیم نیاز به دو سه ماه استراحت دارد و بعد از آن باید اردوهای تیم ملی از سر گرفته شود. هر چند در رده جوانان تا دو سال آینده مسابقه خاصی را در پیش نداریم چون این رقابت‌ها  دو سال یک بار برگزار می‌شود اما این موضوع دلیل بر این نیست که بازیکنان به حال خود رها شوند بلکه باید حداکثر تا سه ماه آینده دوباره اردوهای تیم ملی جوانان آغاز شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در رده جوانان ادامه داد: ما زمان خوبی را برای آمادگی تیم ملی برای این مسابقات در اختیار داشتیم و بازیکنان ما حدود 8 ماه در اردوی بودند که این مدت زمان کمی نیست اما متاسفانه بدون بازی تدارکاتی به این رقابت ها اعزام شدیم در حالی که باید بازیکنان ما باید پیش از اعزام به این مسابقات محک جدی می‌خوردند.

ايسنا

وی درباره ادامه همکاریش با فدراسیون فوتبال گفت: قراردادم با فدراسیون تا پایان آذرماه است اما به هر حال خود را برای تیم جوانان به فدراسیون ادائه می‌کنم چون وظیفه هر مربی است که پس از هر مسابقه‌ای برنامه خود را برای تیم‌اش اعلام کند.

ایراندوخت گفت: من پس از بازگشت از ویتنام تصمیم گرفتم که کمی استراحت کنم چون خیلی در این 8 ماه خسته شدم و حالا می‌خواهم استراحت کنم اگر پس از آن فدراسیون پیشنهاد ادامه همکاری را به من بدهد در همان زمان تصمیم می‌گیرم و اکنون فقط به استراحت کردن فکر می‌کنم و تمرکزم بر روی تیمم در لیگ برتر است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال بانوان جوانان ایران در رقابت‌های غرب آسیا با قرار گرفتن در رده‌ی دومی گروه خود پس از تایلند نتوانست جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورد.

/انتهای متن/

درج نظر