معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی: مهندسی دینی در تقویت حجاب و عفاف امری ضروری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: حجاب موضوعی انسانی، دینی، اخلاقی و اسلامی بوده و باید برای تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،مهندسی دینی و فرهنگی صورت بگیرد

0

سرویس خبر به دخت/


محمد غفاری صبح امروز در کارگروه عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در جمع هیئت نظارت ستاد ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: بدحجابی و بی‌حجابی مسئله‌ای تک بعدی نبوده و برای ریشه‌یابی آن نیازمند بررسی از ابعاد مختلف هستیم.

وی افزود: علل بی‌حجابی و بدحجابی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی قابل بررسی است.

غفاری با بیان اینکه عدم‌اگاهی و آموزش نادرست ریشه بنیادی بی‌حجابی است خاطرنشان کرد: عدم‌آگاهی در تمام ادوار سبب غفلت از الگوپذیری صحیح پوشش شده و این عامل تاثیرگذاری مدل‌ها و الگو‌های نامناسب در اقشار جامعه به‌ویژه جوانان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: تقویت پایه‌های اعتقادی و فرهنگی کمک شایانی به الگوپذیری اسلامی در حجاب می‌کند.

وی با اشاره به نهاد خانواده با عنوان کانون آسیب‌پذیر در هجمه‌های فرهنگی تاکید کرد: معضلات بخش خانواده در قسمت آسیب‌های اجتماعی تعریف می‌شود و مسائلی چون اعتیاد، زنان و دختران فراری، تاثیرگذاری رسانه‌های دیداری و شنیداری غرب، فقدان خانواده، خشونت در خانواده و ناآگاهی از بخش‌های مهم و در عین حال رایج در ترویج فرهنگ بدحجابی و کم‌حجابی است.

غفاری از توطئه سازمان‌یافته دشمنان نهاد خانواده در انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: آسیب‌های سیاسی در این امر مرتبط با حضور و اجرای توطئه‌های سازمان‌یافته دشمنان نظام بوده که خانواده و عفت در نهاد مقدس ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: امروز در جنگ نرم نابرابری هستیم که پایه‌های عفت و حیا و سالم‌زیستی جامعه را مورد هدف قرار داده تا به این وسیله به اهداف خود که فروپاشی نظام خانواده است برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در تقابل ریشه‌یابی بدحجابی و بی‌حجابی برای ارائه راهکار‌های عملی و کارآمد نیز باید طبقه‌بندی فرهنگی، دینی،‌اجتماعی، اعتقادی و سیاسی را مدنظر داشته باشیم.

غفاری با تاکید بر اینکه تا ایمان افراد تغییر نیابد و باورها تقویت نشود، حجاب نهادینه نمی‌شود اذعان داشت: حجاب موضوعی انسانی، ارزشی، قانونی، اخلاقی و اسلامی بوده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است؛ برای نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مهندسی فرهنگی و دینی در این زمینه هستیم.

وی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت نظارت و مشارکت در 30 موسسه آموزش عالی در سطح استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: حدود یک سال گذشته نگرانی‌های اساسی در پنج محور در موسسات آموزش عالی سطح استان‌ها داشته‌ایم که این نگرانی‌ها منجر به تشکیل کارگروه و نشست با مسئولان موسسات شد.

غفاری افزود: از 30 موسسه، 20 موسسه آموزش عالی در مشهد و ده موسسه در شهرستان‌ها متمرکز هستند که پنج محور کارشده در این موسسات در بخشی مرتبط با عفاف و حجاب و نماز و نمازخانه بوده است.

وی چالش‌های حجاب را در سه مسئله توصیف کرد و یادآور شد: پائین آمدن سن بلوغ، افزایش سن ازدواج و انفجار اطلاعات و بی‌بندوباری‌های اخلاقی با محوریت برهنه‌گرایی چالش‌های اساسی مواجه با امر بی‌حجابی و بدحجابی تلقی می‌شود.

غفاری مدگرایی را در راستای برهنه‌گرایی صحنه سقوط جامعه دینی دانست و گفت: مدگرایی با محوریت برهنه‌گرایی به چالش‌های موضوع عفاف و حجاب دامن می‌زند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خواستار تعامل و همگرایی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها برای دستیابی به الگوی واحد و معرفی مدل حجاب شد و با تاکید بر اینکه از سنگ‌اندازی در این مسیر بپرهیزیم نقطه روشنی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ترسیم کرد.

منبع : فارس/ انتهای متن/

درج نظر