درددل‌های نایب‌ رییس هیات ووشو خراسان رضوی: ورزشکارمان غریبانه وارد استان شد

نایب‌ رییس هیات ووشو خراسان رضوی و مربی تیم ووشوی دختران استان گفت: اکثر قهرمانان استان از مناطق محروم شهر هستند.

0

سرویس خبر به دخت/

زهرا قرایی اظهار کرد: اکثر ورزشکاران دختر استان از منطقه محروم شهر هستند، از مناطقی که در شبکه استان همیشه خبر از بحران‌خیز بودن و مرکز خلاف یاد می‌شود، با این حال در سالن این منطقه بالغ بر 1000 دختر در سنین مختلف به ورزش می‌پردازند.

وی افزود: همین بچه‌ها، هر ساله در مسابقات قهرمانی کشور مدال‌های طلا را از آن خود می‌کنند که چندین ملی‌ پوش نیز در بین آن‌ها وجود دارد.

قرایی خاطرنشان کرد: دختران ما به دلیل بالا بودن قیمت کفش‌ها و نیزه‌های این رشته نمی‌توانند دائما آن‌ها را عوض کنند و با کفش‌های پاره و نیزه‌های شکسته تمرین می‌کنند، با این وجود آنقدر با استعداد هستند که حتی در مسابقات آسیایی و جهانی به مدال طلا دست یافته‌اند.

وی افزود: بسیاری از بازیکنان ما وقتی بزرگ می‌شوند و به دانشگاه می‌روند ورزش را رها می‌کنند؛ همین حالا نیز ووشوکارانی مثل مریم عصمتی، مهسا دهقان و سپیده شاکریان در اوج آمادگی هستند و اگر توجهی از مسوولان نبینند بعد از مدتی ورزش را رها خواهند کرد، این‌ها استعدادهای کشور هستند و هر کدام می‌توانند در مسابقات بین‌المللی برای نام ایران مقام‌آور باشند.

نایب‌رییس هیات ووشو خراسان رضوی ادامه داد: وقتی سپیده شاکریان در تیم ملی تنها مدال طلای تیم تالو هم در آقایان و هم در بانوان را کسب کرد کل هزینه‌هایی که برای وی شده بود یک میلیون و 50 هزار تومان بود، در حالی که تهران برای ورزشکار خود 36 میلیون تومان هزینه کرده بود.

وی تصریح کرد: در استان‌های دیگر مثل زنجان و اصفهان نیز هزینه‌های زیادی برای ورزشکاران می‌شود ولی تیم خراسان بدون هیچ کمک و حامی مالی همیشه برترین استان است تا جایی که بعضی از استان‌ها حاضرند ورزشکاران ما را در ازای مبلغ‌های چشمگیری در اختیار بگیرند ولی من این اجازه را نمی‌دهم چون هر سال فکر می‌کنم شاید اتفاقی بیفتد و کسی از ما حمایت کند؛ به اعتقاد من حیف است که افتخارات دختران مشهدی به اسم استان دیگری ثبت شود.

قرایی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان به ما گفته تا آخر سال هیچ بودجه‌ای نداریم و این در حالی است که سپیده شاکریان از اول دی ماه باید تمریناتش را برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی آغاز کند؛ البته رییس هیات هیچ وقت برای ما کم نگذاشته و هر وقت خواسته‌ای داشته باشیم برایمان برآورده می‌کند ولی هیات آنقدر بودجه ندارد که بتواند مخارج ورزشکاران را برطرف کند.

وی افزود: به بیش از 20 موسسه که فکر کردم می‌توانند در این رشته سرمایه‌گذاری کنند سر زده‌ام و صحبت کرده‌ام ولی هیچ کدام قبول نمی‌کنند که از ما حمایت کنند؛ من حاضرم به آن‌ها تضمین دهم که ورزشکار ما در بازی‌های آسیایی و حتی از دوره آینده که این رشته المپیکی می‌شود، در المپیک نیز می‌تواند مدال بیاورد و در صورتی که این هدف محقق نشد ما تمام هزینه‌ها را به آن‌ها برمی‌گردانیم.

وی گفت: سپیده شاکریان وقتی از مسابقات جهانی وارد استان می‌شد، جز من و پدر و مادرش و یک خبرنگار از صدا و سیما هیچ کسی به استقبالش نیامد و او غریبانه وارد استان شد.

مربی تیم ووشوی دختران استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمامی بچه‌های ما از شاگردان ممتاز مدرسه و دانشگاه هستند که تعدادی از آن‌ها در مدارس نمونه دولتی درس می‌خوانند و در سال گذشته نیز بیش از 10 نفر از آن‌ها در دانشگاه سراسری قبول شده‌اند.

منبع :ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر