جمع آوری زنان خیابانی در یک هفته

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه بیشترین پرونده‌های مورد رسیدگی در امنیت‌اخلاقی چه موضوعاتی است گفت: از نظر کثرت ماهواره و امنیت اخلاقی در سطح ظاهری جامعه بخش زیادی از ماموریت ماموران این یگان را به خود اختصاص می‌دهد اما بیشتر این ماموریت‌ها در مرحله اخطار و تذکر می‌ماند.

0

سرویس خبر به دخت/

پلیس در زمینه امنیت اخلاقی نیت خوبی دارد
وی با بیان اینکه پلیس در زمینه امنیت اخلاقی نیت خوبی دارد گفت: اما گاهی افرادی این مسئله را درک نمی‌کنند و ما نباید در این مسئله بی‌دقتی کنیم

فرمانده ناجا با اشاره به ضرورت برگزاری یک دوره یادگیری تحریر، اصول و اطلاعات فقهی مخصوص ماموران امنیت اخلاقی گفت: ماموران امنیت اخلاقی نباید تنها بر اساس دو معیاری که به آنها یاد داده‌ایم در خیابان‌ها بیایند و برخورد کنند.

وی با بیان اینکه بحث بدپوششی و ماهواره دو موضوع اصلی است که بیشترین حجم ماموریت پلیس امنیت اخلاقی را به خود اختصاص داده است، گفت: با اینکه ماموریت‌های دیگری همچون سگ‌گردانی، برخورد با مجالس لهو و لعب، برخورد با باندهای اغفال و فریب، تجاوز به عنف، مشروبات‌الکلی، ماهواره،‌ اقلام ضدفرهنگی، مزاحمت‌های خیابانی و … جزء ماموریت‌های شماست اما همه پلیس امنیت اخلاقی را در دو حوزه گشت ارشاد و ماهواره‌ها می‌بینند و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی با اعلام این مطلب که روز به روز وضع اخلاقی جامعه رو به بهبود است گفت: با این حال برخی اصرار دارند که وضعیت اخلاقی جامعه رو به بهبود نیست.

ناجا حمایت صد در صدی در گشت ارشاد و ماهواره ندارد
احمدی‌مقدم با بیان اینکه گاها دیده شده است یک مطالعه موردی را در یک منطقه انجام داده و بعد نتایج آن را به کل کشور تعمیم می‌دهند گفت: این آمارها سیاه‌نمایی است و ما برای دل خوش‌کنک نمی‌گوییم که وضعیت امنیت اخلاقی در کشور رو به بهبود است. بلکه بر اساس آمارهای مندرج پلیسی این مسئله را عنوان می‌کنیم که اوضاع نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی با انتقاد بر اینکه ناجا در مورد بحث گشت‌ارشاد و ماهواره از حمایت صد در صدی برخوردار نیست گفت: برخی یا با اصل قضیه مشکل دارند یا با روش آن مشکل دارند و اجماع حداکثری روی این دو مسئله حتی در میان مسئولان نیز وجود ندارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در بحث امنیت اخلاقی همواره توقع است که در شرایط مختلف ما شل کن سفت کن داشته باشیم به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اگر در جایی گشت ارشاد حضور نداشته باشد به انتخابات نسبت می دهند و می‌گویند پلیس دیگر کاری ندارد و بنابراین یک تجری در برخی افراد هتاک ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اخلاقی در بحث گشت ارشاد باید از نوسانات و فراز و فرودها گذر کند، گفت: این پلیس باید در یک خط مستقیم حرکت کرده و موسمی عمل نکند.

مصلحت‌ها نباید بر مبارزه با فساد اثر بگذارد
احمدی‌مقدم با بیان اینکه شل کن سفت کن نباید موسمی باشد گفت: برخی عنوان می‌کنند که فعالیت گشت‌ارشاد در برخی مواقع مصلحت نیست اما نباید این مصلحت‌ها تاثیری در مبارزه با فساد داشته باشد چرا که اجرای قانون مصلحت نمی‌شناسد.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از برخورد موسمی با برخی جرایم گفت: اینکه تولیدکننده مشروبات‌الکلی بداند که پلیس طرحی را اجرا می‌کند و بعدا تا شش ماه خبری از پلیس نیست درست نیست.

وی با اشاره به حمایت سایر دستگاه‌ها گفت: مثلا در بحث زنان خیابانی، پلیس ضمن تاسف برای این زنان به آنان به عنوان یک موجود بدبخت نگاه می‌کند که عمدتا شکست‌خوردگان زندگی هستند که کسانی نسبت به اغفال و فریب آنان اقدام کرده و این زنان را به مسیر زشتی کشانده‌ است.

جمع آوری زنان خیابانی در یک هفته اما ….
احمدی‌مقدم با بیان اینکه جمع‌کردن این زنان یک هفته کار دارد گفت: اما مسئله اینجاست که ما این زنان را به کجا ببریم و برای اشتغال این افراد و ادامه زندگی آنان چه تدابیری اندیشیده شده است.

وی گفت: این زنان اگر از رفتار زشت خود توبه کنند با این حال کسی جای کار به آنان نمی‌دهد و باید در این زمینه نهادهای دیگر فعالیت کنند و همه اینها وظیفه نیروی انتظامی نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در مراتب امر به معروف و نهی از منکر برخورد در پله آخر قرار دارد گفت: تنها بخش برخورد بر عهده نیروی انتظامی است اما وقتی که همگان نیروی انتظامی را پای کار دیدند همه برخوردها را از آن انتظار دارند.

منبع : مهرخانه/ انتهای متن/

درج نظر