راه اندازی کمپین مسلمانان کانادا در مبارزه با خشونت علیه زنان

مسلمانان کانادا در تلاش برای مبارزه با بروز خشونت های داخلی علیه زنان در این کشور، کمپین تازه ایی به راه انداختند.

0

سرویس خبر به دخت/

به نقل از سایت رسمی” آن اسلام”، مسلمانان کانادا در حرکتی با نام” مسلمانان در کمپین روبان سفید”، با هدف ریشه کن کردن خشونت علیه زنان در این کشور، کمپینی جدید به راه انداخته اند.

در این کمپین که با افتتاح وب سایت آن به آدرس www.MuslimsforWhiteRibbon.com همراه بود، روحانیون و امامان جماعت مسلمانان متعهد شدند در کنار هم برای پایان دادن به خشونت علیه زنان فعالیت و تلاش کنند.

امام “میکاییل عبداالرشید تیلور”، از مدیران کمپین “مسلمانان در کمپین روبان سفید” در این خصوص اظهار کرد: ” ایمن حرکت به مسلمانان کانادا این فرصت را می دهد تا نسبت به واقعیت موجود خشونت علیه زنان واکنش نشان دهند.”

وی افزود: ” ما امیدواریم بتوانبم همه افراد، به خصوص طرز رفتار مردان را به چالش بکشیم تا درباره حرف زدن، رفتار و طرز تفکرشان صحبت و فکر کنند.”

عبدالرشید همچنین ادامه داد: ” تنها با بستن یک روبان سفید و متعهد شدن به این نکته که هرگز در برابر خشونت علیه زنان و دختران ساکت نمانده و خود نیز مرتکب چنین رفتاری نمی شوند، مردان می توانند به عنوان الگوهای موثر و حامیان تغییرات مثبت در این زمینه ایفای نقش کنند.”

در این کمپین که از ۲۵ نوامبر، به عنوان روز جهانی ریشه کنی خشونت علیه زنان شروع شده است، در ایام روز روبان سفید، یعنی ۲۱ تا ۲۳ دسامبر، ادامه داشته و در مرکز گردهم آیی تورنتو با کنفرانس احیای روح اسلامی می انجامد.

در همین راستا، مساجد نیز مراسم عبادی روز جمعه ۱۴ دسامبر را به موضوع مبارزه با خشونت علیه زنان اختصاص می دهند.

یکی از اهداف اصلی این کمپین، شکستن سکوت حاکم در زمینه خشونت علیه زنان در جوامع مسلمان از طریق تشویق مساجد و سازمان ها به حمایت از حرکت های آگاهی دهنده و همچنین سخنرانی درباره این مساله در خطبه های نماز جمعه در روز ۱۴ دسامبر می باشد.

افزون بر این در این کمپین تلاش شده است، به ترویج و اشاعه روابط سالم و صحیح از طریق سیستم آموزشی، مساجد، سازمان های زنان و مراکز اجتماعی پرداخته شود.

ترتیب دهندگان کمپین اخیر بر این نکته تاکید دارند که خشونت علیه زنان مغایر با آموزه های اسلامی است.

دکتر “حمید اسلیمی”، رییس شورای ائمه کانادا، در این زمینه در گفتگویی با سایت آن اسلام ابراز داشت: ” خشونت علیه زنان با اصلی ترین ارزش های اسلام در تضاد است. پیامبر اکرم(ص) در اموزه های خود می گویند، بهترین امت من کسانی هستند که با همسرانشان بهترین رفتار را دارند.”

وی ادامه داد: ” سعادت و رفاه زنان، رفاه و سعادت جامعه است و شان زنان باید در همه جا و همه وقت رعایت شود.”

مسلمانان ۲٫۸ درصد از جامعه ی ۳۲٫۸ میلیون نفری کانادا را تشکیل می دهند و اسلام پس ازمسیحیت بزرگ ترین دین الهی در میان مردم این کشور به شمار می رود.

بر اساس مطالعات اخیر اکثریت غالب مسلمانان این کشور، از اینکه یک شهروند کانادایی هستند احساس غرور می کنند و نسبت به عموم افراد جامعه تحصیلات بالاتری دارند.

منبع: شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر