درصد بالاي اعتياد در زنان عربستان

وزارت دادگستری عربستان با انتشار آماری تاکید کرد که از ابتدای سال هجری جدید تاکنون زنان ۲۴ کشور در عربستان پرونده قضایی مرتبط به مواد مخدر داشته اند که ۲۹.۳ درصد آن ها را زنان یمنی، ۲۳.۹ را زنان سومالیایی و در مرتبه بعدی زنان اندونزیایی قرار دارند.

0

سرویس خبر به دخت/

وزارت دادگستری عربستان، “همراه داشتن مواد مخدر” را رایج ترین جرم مرتبط با مواد مخدر در ریاض برشمرده و تاکید کرد : پس از این جرم، قاچاق مواد مخدر در شهر مکه قرار دارد.

این در حالی است که در تهیه این گزارش، موارد استفاده از ” قات ” در مناطق جازان و ابها درج نشده است.

گفتنی است میانگین روی آوردن دختران به مواد مخدر در عربستان در سال ۲۰۱۱ در مقایسه با سال های گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت، و تعداد پرونده های ثبت شده در این زمینه ۳۲۰ مورد بوده است که به ۲۹۰ مورد از آن ها رسیدگی شده و ۳۰ مورد تحت درمان باقی ماندند.

بر پایه این گزارش ۳۰ درصد از زنانی که به مواد مخدر روی می آورند را دختران زیر ۱۵ سال تشکیل می هند و تنها ۲۰ درصد آنان از زنان بالای ۲۰ سال هستند.

این گزارش همچنین تاکید می کند که در سال گذشته ۷۲۷۰۰ نفر به سبب اعتیاد به مواد مخدر تحت درمان قرار گرفته اند و شمار افراد بازداشت شده به جرم قاچاق و توزیع مواد مخدر در سال گذشته بالغ بر ۴۳ هزار نفر بوده است که در ۳۳۷۹۵ پرونده به جرم آن ها رسیدگی شد.

جهان نيوز/انتهای متن/

درج نظر