همه فیلم های سینمای ایران باید به نوعی ترویج دهنده فرهنگ عاشورا باشند

کارگردان سینمای ایران گفت: من فکر می کنم همه فیلم های سینمای ایران باید به نوعی ترویج دهنده فرهنگ عاشورا باشند.

0

سرویس خبر به دخت/

درخشنده افزود: آزادگی، انسانیت و تلاش برای دفاع از حق و مبارزه با باطل از عناصر اصلی فرهنگ عاشورایی هستند و فلسفه عاشورا باید همواره در فیلم های سینمای ایران جاری باشد.

او تاکید کرد: فرهنگ عاشورا نه فقط در فیلم های مذهبی و دینی بلکه باید در همه فیلم های سینمای ایران وجود داشته باشد. مفاهیمی چون ایثار و ازخود گذشتگی، مفاهیمی هستند که سینمای ایران می تواند به خوبی به آن ها بپردازد.

کارگردان فیلم هایی چون «بچه های ابدی» و «خواب های دنباله دار» تاکید کرد: فلسفه عاشورا باید در فیلم ها مطرح شود، این که چرا امام حسین (ع) به مبارزه با ظلم پرداخت و چرا به خاطر دفاع از حق جان خود را از دست داد و شهید شد.

درخشنده افزود: ما باید فلسفه و فرهنگ عاشورا را نه فقط در کلام بلکه در معنا بفهمیم و تلاش فیلمسازان ما باید بر این باشد که این فلسفه در فیلم هایمان جاری باشد.

او با بیان اینکه همیشه دوست داشته فیلمی مرتبط با واقعه و مفهوم عاشورا بسازد، گفت: خیلی از فیلمنامه ها بوده که می خواستم کار کنم، ولی به نتیجه نرسیده است. مثلا فیلمنامه هایی با موضوع دفاع مقدس نوشته بودم که به نتیجه نرسید. مثل فیلمنامه فرنگیس که درباره حضور زنان در جنگ بود یا فیلمنامه ای که قرار بود مشترکا با مرحوم ملاقلی پور بنویسیم که متاسفانه به سرانجام نرسید و حتی فیلمنامه ای که به انجمن سینمای دفاع مقدس دادم نیز از عاقبت خوبی برخوردار نشد.

درخشنده در پایان از حضور فیلم «خواب های دنباله دار» در جشنواره بلغارستان و استقبال خوب مخاطبان از آن خبر داد. این فیلم همچنین برای نمایش به یکی از شبکه های تلویزیونی تایوان فروخته شده است.

شفقنا/انتهای متن/

درج نظر