پرچمدار دفاع از کودکان و زنان غزه شوید

شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان طی بیانیه ای همه زنان آزاد اندیش و مادران مهرورز جهان را به پرچمداری دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه و محکوم کردن اسرائیل جنایتکار فراخواند.

0

سرویس خبر به دخت/

در این بیانیه که به زبان های دیگر نیز ترجمه و منتشر می شود، آمده است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّاأَن يَقولوا رَبُّنَااللَّهُ وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ يُذكَرُ فيهَااسمُ اللَّهِ كَثيرًاوَ لَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ

﴿حج- ۴۰ ﴾

“همانها که از خانه و شهر خود،به ناحق رانده شدند،[و جرمی نداشتند ]جزاینکه می‌گفتند: پروردگار ما، خدای یکتاست! واگر خداوند بعضی ازمردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها ومعابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا درآن بسیار برده می‌شود،ویران می‌گردد! وخداوند کسانی را که یاری او کنند (و ازآیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیراست.”

    یک بار دیگر آتش تجاوز و قتل عام توسط صهیونیسم غاصب و سفاک در غزه مظلوم روشن شد. تجربه ای که دو سال پیش هم اتفاق افتاد و در کمال ناباوری ماشین جنگی بظاهر پولادین و شکست ناپذیر اسرائیل   پس از 22 روز در مقابل مقاومت جانانه مردم غزه و مبارزان فلسطینی متوقف شد و اینک یک بار دیگر اسرائیل، کودکان و زنان و مناطق مسکونی و تأسیسات شهری غزه را آماج حملات هوایی مکرر نموده است و جهان غرب به سرکردگی امریکا همچنان بر حق اسرائیل برای ارتکاب این جنایت تأکید می کند، بی اینکه به نقض آشکار حق حیات که اولیه ترین حق بشری برای مردم غزه است، کمترین اعتنایی کند.  البته  تجاوز اسرائیل به غزه این روزها در جغرافیای سیاسی متفاوتی نسبت به  جنگ نابرابر 22 روزه  اتفاق می افتد. امروز به یمن بیداری اسلامی، بخشی از رژیم های سازشکار منطقه همچون حکومت مصر تبدیل به حکومت هایی با گرایشات مردمی و انقلابی شده اند و برخی هم با شرایطی شکننده و آسیب پذیر از سوی ملت های خویش دست به گریبانند. ضمن اینکه جریان مقاومت فلسطین هم اینک با قوت و اقتداری فزونتر در صحنه مقابله با اسرائیل ظاهر شده است و با دفاع قهرمانانه از سرزمین و مردم مظلوم غزه، رژیم سفاک اسرائیل را سخت در تنگنا و وحشت انداخته است . دقیقا به همین دلیل است که شاهدیم سران صهیونیسم در اوج استیصال و درماندگی با بکارگیری انواع سلاح های نامتعارف کشتار جمعی مردم غزه را مورد حملات وحشیانه مکرر قرار داده اند .

 اگر می بینیم که امروز علی رغم بایکوت خبری دستگاه تبلیغاتی غرب در مورد انعکاس اخبار فجایع غزه، بسیاری از ملت های آزاده جهان فریاد اعتراض خود را بر علیه رژیم سفاک اسرائیل و به حمایت از کودکان و زنان مظلوم و بی پناه غزه بلند کرده اند، به سبب عمق مظلومیت و اوج مقاومت و صبوری این مردم است و هم به سبب آنکه امروز بیش از هر وقت دیگر دست صهیونیسم آشکارا در دست نظام سلطه جهانی قرار گرفته است . و عجب آنکه با این همه فجایع آشکار ضد انسانی، حکام وابسته عرب در منطقه همچنان با مواضع مماشات جویانه خود با رژیم اشغالگر، راه او را در ادامه این جنایات هموار می کنند و البته همچنان ادعای اسلامیت و عربیت هم دارند!

در چنین شرایطی مشخصا از ملت های منطقه این انتظار می رود که با فشار بر  دولت های منفعل و بعضا خائن خویش، آنها را به اتخاذ مواضع قاطع بازدارنده بر علیه اسرائیل وادار کنند ؛ همان دولت هایی که برای شکستن سد مقاومت در سوریه مدتی است که بی دریغ به کمک ها ی مالی و تسلیحاتی و اعزام نیرو به داخل مرزهای  این کشور همت گماشته اند.

ملت ایران که خود تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله  در رویارویی با رژیم بعثی عراق را با حمایت تمام عیار نظام سلطه جهانی از سر گذرانده، از یاد نمی برد که رهبر خردمند و شجاع ما حضرت امام راحل(ره) بارها به نظام استکباری و حامیان منطقه ای صدام هشدار داد که عواقب این حمایت های بی حد و اندازه از رژیم صدام گریبان خود آنها  را خواهد گرفت. و این تحقق همان  پیش بینی رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بود که فرمود: “كساني كه در مقابل جنايات اسرائيل ساكتند، نوبت شان خواهد رسيد. “( صحيفه ج۱ص۱۹۲)

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تازه ترین اظهار نظرها نسبت به غزه فرمود:

” کشورهای اسلامی بخصوص دولتهای عربی، با اصلاح رفتار خود در اين مسئله، ضمن كمك به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، برای شكستن محاصره اين منطقه تلاش كنند و امت اسلام نيز به تأسی از مقاومت پيروز مردم غزه بداند كه ايستادگی و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است… كسانی كه خباثت و ددمنشی را آغاز كردند ضربات بيشتری نيز دريافت كردند به شكلی كه اكنون برای آتش بس، از جمع كوچك مردم نوار غزه، دست پاچه تر شده اند.”

 بر این اساس سزاوار است که همه مردم آزاده و دل آگاه جهان نسبت به موضع گیری و عملکرد سازمان های بین المللی و منطقه ای این سؤال اساسی را مطرح کنند که در قبال به خطر افتادن اولیه ترین حقوق مردم غزه خاصه کودکان و زنان فلسطینی که آماج حملات پیاپی بمب های اسرائیلی قرار گرفته اند، چه واکنش بازدارنده ای نشان داده اند؟ پیمان غیر متعهدها چه حرکت اثرگذاری در این زمینه انجام داده است و یا اتحادیه عرب و یا کنفرانس اسلامی و …؟جز این که دبیر کل سازمان ملل در دیدار با نخست وزیر این رژیم جنگ افروز و درنده خو از او به عنوان “فردی صلح طلب” یاد می کند و در عوض مبارزان فلسطینی را به سبب دفاع از مردم فلسطین محکوم می نماید؟ البته در جهانی که اتحادیه اروپا و امثال اوباما دریافت کننده  جایزه صلح نوبل  هستند، صلح طلب بودن شیمون پرز هم مطلب عجیبی نیست و البته در این قاموس دفاع از خود و سرزمین خود مخالف صلح است؟! راستی آیا مردم غزه، بشر نیستند و آقای دبیر کل هیچ وظیفه ای درقبال دفاع از حق حیات و آرامش و صلح برای کودکان و زنان فلسطینی و همدردی با آنها ندارد؟

و چگونه است که وزیر خارجه امریکا که در سفر به فلسطین اشغالی به عنوان نماینده شخص اوباما از عزم قاطع و استوار امریکا برای دفاع از متحد خود اسرائیل یاد می کند، فارغ از خشم ملت ها و مخصوصا امت اسلامی و رسوایی بیش از پیش در میان افکار عمومی جهانی؟

جز این است که بیشترین جرأت ورزی صهیونیستها و حامیان امریکایی و اروپایی شان حاصل عملکرد و مواضع سازشکارانه و منفعت طلبانه حاکمان نالایق و خیانت پیشه کشورهای منطقه است؟

و حرف آخر با همه وجدان های بیدار در جهان امروز همان حرف مولای ما و سید و سالار شهیدان کربلا حسین (ع) است در همین ایام به عنوان آخرین پیام خویش خطاب به انسانها  درهمه تاریخ  بشر که :”اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.”

بر این اساس  ما زنان فعال در شبکه سازمان های غیر دولتی زنان جمهوری اسلامی ایران خطاب به همه زنان آزاداندیش و هم مادران مهرورز در جای جای جهان می گوییم که شما می توانید  پرچمدار دفاع از غزه مظلوم و محکومیت اسرائیل متجاوز جنایت پیشه در میان ملت های خود گردید،  همانطور که زنان انقلابی ایران  با حضور پیشگامانه خود در انقلاب اسلامی ایران، ضامن پیروزی این انقلاب شدند و همچون زنان مسلمانی که در جریان بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه، موجب  تقویت و توسعه روزافزون این بیداری گشتند. بی تردید این طلایه داری، قدمی مهم درتحقق  پیروزی مستضعفین بر مستکبرین جهان خواهد بود . چنین باد.

 شبکه ارتباطی سازمانهای غیر دولتی زنان جمهوری اسلامی ایران

اول آذر ماه 1391 برابر با 21 نوامبر 2012

 /انتهای متن/

درج نظر