جزئیات طرح ازدواج آسان

معاون فرهنگی وزیر علوم از جزئیات طرح ازدواج آسان در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

غلامرضا خواجه‌سروی، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه طرح ازدواج دانشجویی به جهت محدودیت تعداد دانشجویان نمادین است، گفت: وزارت علوم با همکاری خیرین، وزارت‌کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان به دنبال اجرای طرح «ازدواج آسان» در دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد این طرح از سوی گروه‌های خیر مردمی مطرح شد، افزود: قرار است این گروه‌ها امکاناتی همچون پذیرایی و سالن را به شکل رایگان در اختیار زوج‌های دانشجو قرار دهند.

خواجه‌سروی بخش‌ مهم کار را بررسی امکانات آموزش عالی در این طرح دانست و با اشاره به تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان، اظهار داشت: پس از مذاکراتی که با صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفت، مقرر شد که صندوق همه امکاناتی را که در حال حاضر دارد، منسجم‌تر و هدفمندتر کند و آنها را افزایش دهد.

به گفته وی در این طرح استفاده از امکاناتی همچون سالن‌ یا رستوران‌ دانشگاه‌ها، با توجه به توسعه این مراکز، حائز اهمیت است.

*رایزنی با دانشگاه‌ها برای اجرای طرح

خواجه‌سروی ادامه داد: قرار بر این است که این کار به شکل مرحله‌ای و تدریجی انجام شود؛ به همین دلیل واحدهای بزرگ دانشگاهی را که باقی دانشگاه‌ها از آن‌ها پیروی می‌کنند، انتخاب کردیم و برای شروع کار با آنها در حال رایزنی هستیم.

*دانشگاه‌های مطرح برای تآسیس دفتر

معاون فرهنگی وزیر علوم درباره دانشگاه‌هایی که قرار است در آنها دفاتری برای «ازدواج آسان» تشکیل شود، گفت: تلاش می‌کنیم که در دانشگاه‌های بزرگی که عملکردشان در دیگر دانشگاه‌ها اثرگذار است، این دفاتر تشکیل شود.

وی افزود: دانشگاه تهران، امیر‌کبیر، علم و صنعت، شریف، تبریز، فردوسی مشهد، اصفهان، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، تربیت مدرس و علامه دانشگاه‌هایی هستند که می‌توانند این طرح را اجرایی کنند.

خواجه‌سروی گفت: تاکنون دفتری در دانشگاه بدین منظور افتتاح نشده است، ولی در ماه‌های محرم و صفر مقدماتش را آماده می‌کنیم و پس از این دو ماه، به دنبال افتتاح دفاتر «ازدواج آسان» در دانشگاه هستیم.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر