زنان آمریکایی به چه کسی رای دادند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان یافته، اما با این وجود تحلیل های رسانه ها در این رابطه ادامه دارد. بطوری که یکی از این تحلیل ها و ارزیابی ها مربوط به آن است که زنان این کشور در انتخابات به چه کسی رای داده اند.

0

سرویس خبر به دخت/

  مهر به نقل از گاردین نوشت: در حدود یک چهارم از افرادی که در انتخابات سه شنبه هفته گذشته آمریکا شرکت کردند زنانِ تنها ( ازدواج نکرده) بودند که دو سوم آن ها رای خود را به نفع “باراک اوباما” در صندوق های اخذ رای انداختند.

بر اساس تحقیقی که توسط “صندوق صدای زنان” انجام شده مشخص گردیده که ۶۷ درصد از زنان تنهایی که در انتخابات ششم نوامبر شرکت کرده بودند به اوباما رای داده اند.

“پیج گاردنر” رئیس این مرکز تحقیقاتی به گاردین گفت: زنانی که ازدواج نکرده اند نقش بسزایی در پیروزی باراک اوباما داشته اند.

اما در میان زنان متاهل، کفه ترازو به نفع رامنی سنگینی می کرد و بیشتر این افراد به نامزد جمهوریخواهان رای دادند.

بر اساس یافته های این مرکز تحقیقاتی، اظهارات مقامات جمهوریخواه در مواردی چون تجاوز و باردار شدن غیر اختیاری موجب شده بود اندکی وضعیت میت رامنی در میان زنان بهبود بیابد؛ اما با این وجود و با توجه به آنکه میزان مشارکت زنانِ تنها در مقایسه با زنان متاهل در انتخابات بیشتر بود، اوباما رای اکثریت زنان را تصاحب کرد.

این در حالی بود که پیش از برگزاری انتخابات، در نظرسنجی ها زنان آمریکایی دموکراتها را به جمهوریخواهان ترجیح می ‌دهند و از این رو برخی تحلیلگران، زنان را بزرگ‌ ترین نقطه ضعف رامنی می دانند.

به باور برخی ناظران، دیدگاه محدود رامنی در موضوعهای چالش‌ برانگیزی مانند پیشگیری از بارداری و سقط‌ جنین، وی را نزد شمار زیادی از زنان آمریکایی منفور کرده است.

/انتهای متن/

درج نظر