زنان عاشورایی کیستند؟

زنان عاشورایی نه خودشان و نه نقش شان در کربلا به خوبی شناخته شده نیست. این ایام فرصت خوبی است که به موازات سوگواری برحسین (ع) و خاندان بزرگوار و اصحاب شریفش، با سیمای دختران و زنانی کاروان کربلا بیشتر آشنا شویم.

2

سرویس فرهنگی به دخت/

کتاب “زنان عاشورایی” را حسین دوستی نوشته است . او خود هدف از نوشتن این کتاب را  معرفی دختران و  زنانی می داند که با تلاش، مقوامت، نبرد و صبوری خود در حماسه کربلا بارمبارزه و مصیبت و رنج و اسارت و تنهایی و غربت را به دوش کشیدند و تسلیم دشمن دژخیم نشدند.

کتاب در سه قسمت نوشته شده است:

1. قبل از عاشورا

2. در جریان عاشورا

3. بعد از عاشورا

نویسنده در هر بخش به تفصیل و با کمک مدارک و اسناد تاریخی از زنان و دختران عاشورایی  یک به یک نام می برد و منش و نیز نقش او را در ماجرای عاشورا بیان می کند. طبیعی است که نگین درخشان اینان،زنان بزرگوار اهل بیت بویژه حضرت زینب (س)است که مشخصا در دو مقطع “درجریان عاشورا” و “بعد از عاشورا” نقش اصلی را در دفاع از حریم ولایت،  مدیریت کاروان اسرا و مقابله با حکومت یزید و افشای ماهیت آن بر عهده داشت.

کتاب در عین مستند و تحقیقی بودن، از تفصیل و شرح زیاد به دور است و خواندن آن را به  کسانی که وقت یا حوصله خواندن کتاب های بزرگ و حجیم را ندارند، توصیه می کنیم.

کتاب در 46 صفحه نوشته شده و ناشر آن، انتشارات اهل بیت است.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)