پیشنهاد زن اسکی‏ باز برای مسابقه با مردان رد شد

فدراسیون بین ‏المللی اسکی (اف ای اس) درخواست ستاره اسکی زنان، لیندزی وان، برای مسابقه با مردان در مسابقات جام جهانی را رد کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

با این وجود، هیئت رئیسه اسکی، به نشانه آشتی، به این اسکی باز پیشنهاد کرد که به عنوان پیشاهنگ در این مسابقات شرکت کند.
ماه گذشته، وان، قهرمان داون هیل زنان در سال ‏های 2008، 2009، 2010 و 2012، علاقه‏ مندی خود را برای شرکت در مسابقات لیک لوییس در ایالات متحده اعلام کرد، این مسابقات 24 نوامبر برگزار می ‏شوند.
اما اف ای اس، پس از بحث در مورد پیشنهاد او، گفت: “این شورا به پیشنهاد لیندزی وان برای شرکت در مسابقات جام جهانی مردان احترام می گذارد و تأکید می کند که هیچ ‏کس اجازه شرکت در مسابقات جنس مخالف خود را ندارد و قوانین اف ای اس هیچ استثنایی را در این مورد قائل نخواهند شد.”
وان، در چهارچوب تقاضایش برای شرکت در داون هیل مردان در لیک لوییس، اجازه دارد تا تقاضای پیشاهنگی را به کمیته سازماندهی و هیئت منصفه تسلیم کند.
برای پیشاهنگ همانند رقبای اصلی زمان تعیین خواهد شد، به این ترتیب اگر وان این پیشنهاد را بپذیرد، هم در داخل این ورزش و هم در ورای آن، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
با این وجود، اگر وان در مسابقات مردان پیشاهنگ باشد، نمی ‏تواند در مسابقات زنان، که شش روز بعد در لیک لوییس برگزار می‏ شود، شرکت کند؛ زیرا به نسبت رقبایش تجربه بیشتری خواهد داشت.
وان این سخن را که مبارزه او برای مسابقه با مردان فقط نمایشی تبلیغاتی است، رد کرد.
وی در سوئلدن، اتریش، گفت: “این به راستی خواسته من است. من چند سال پیش با مربیان و دوستانم در این مورد بحث و گفتگو کردم.”
مارلیس شیلد، اسکی ‏بازی الپاین اهل اتریش، در ژانویه 2012 با شرکت به عنوان پیشاهنگ در مسابقات مارپیچ در اشلادمینگ، این سنت را پیش از این باب کرده است. او در آن مسابقات در ردیف 30 نفر نخست جای گرفت.
وان 9 پیروزی از 26 پیروزی‏ جام جهانی داون هیل را در لیک لوییس به دست آورده است و مکس گارتنر، رئیس الپاین کانادا، از تصمیم اف ای اس احساس نارضایتی کرد.
گارتنر در بیانیه‏ای گفت: “از دیدگاه من این کار فرصت بزرگی برای بالابردن نمایه این ورزش است زیرا می ‏توان نظر کسانی که عموماً مسابقات اسکی را دنبال نمی ‏کنند، جلب کرد. این کار سکویی بزرگی را فراهم می‏ کرد تا بوسیله آن ورزش خود و توانایی‏ های حیرت ‏آور ورزشی ورزشکاران خود را به نمایش بگذاریم.”

منبع:مهرخانه/انتهای متن/

درج نظر