عضو هیات علمی دانشگاه: برخی اساتید تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان ترسیم کرده‌اند

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: برخی اساتید دانشگاه تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان درست کرده اند و برعکس سیکل معیوبی از دستاوردهای جمهوری اسلامی درست کرده اند که باعث خودکم بینی دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی شده است.

0

مریم ملاباقر عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه جامعه نخبگانی و اساتید ما تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان درست کرده اند و برعکس سیکل معیوبی از دستاوردهای جمهوری اسلامی درست کرده اند که باعث خود کم بینی دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: متاسفانه این افراد فقط از شرایط موجود انتقاد می کنند بدون این‌که کوچکترین راهکار و پیشنهادی برای حل مسائل کشور ارائه دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: متاسفانه اساتید دانشگاه جامعه نخبگانی کشور را از صعود و پیشرفت ایران علی‌رغم جنگ و مطلع نکرده، الگوسازی برای جوانان انجام نشده و فضای مجازی در کشور نیز رصد و مهار نشده است.

وی عنوان کرد: باید بپرسیم که اصلا خود اساتید چه نقشی در ایجاد و تثبیت کوتاه نگری ها در جامعه دارند؟ بعضی وقت ها خود اساتید منشا این خودکم بینی‌ها هستند و آن‌چنان مقهور فرهنگ غرب شدند که پیشرفت های کشور را اصلا نمی‌بینند.

ملاباقر اظهار کرد: باید با دانشجویان متخلف بنا به نص صریح قانون برخورد شود، راهکار قانونی هم این است که اگر دانشجویی 3 جلسه غیبت داشته باشد باید حذف درس شود، همین یک قانون ساده اگر رعایت می شد و با قانون با دانشجویان خاطی برخورد می شد شاهد اتفاقات ناگوار و هنجار شکنی در دانشگاه ها نبودیم.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه اساتید با سکوت خودشان به اغتشاشات دامن زدند، گفت: متاسفانه برخی اساتید از اول پتانسیل استاد تراز انقلاب را نداشتند، عافیت طلبی و عدم شفاف سازی و روشنگری دانشگاه ها با برگزاری به موقع دوره های دانش افزایی در وضعیت فعلی بعضی اساتید دانشگاه ها و همراهی با اغتشاش گران در حوادث اخیر بی تاثیر نیست.

ملاباقر در ادامه گفت: اساتید دانشگاه پتانسیل خوبی هم در تهییج و هم در اغنای دانشجویان دارند و باید از ظرفیت آن ها برای اغنای دانشجویان استفاده کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به راهکاری اجرایی در حوادث اخیر دانشگاه‌ها گفت: قانون گذاری باید از وزارت علوم، کارکنان و اساتید شروع شود و نباید فقط از دانشجویان توقع تغییر داشته باشیم.

وی افزود: به جای صحبت‌های کلی، شاخص‌های کمی باید تعیین شود، مثلا برای پوشش در مراکز رسمی و دانشگاه ها باید حد حجاب و پوشش رعایت شود و از این قانون نباید کوتاه آمد، همان‌طور که در تمام دنیا این حد حجاب رعایت می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه در پایان تاکید کرد: باید با حوادث اخیر و متخلفان برخورد قانونی شود و از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود، مثلا در قضایای اخیر باید با دانشجویانی که 3 جلسه کلاس نرفتند قانونی برخورد و این ترم حذف شوند.

 

انتهای پیام/ منبع: خبرگزاری فارس

درج نظر