معاون وزیر ورزش و جوانان: 12 میلیون جوان ایرانی در آستانه ازدواجند

وحید یامین پور با بیان اینکه حدود ۱۲ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم، گفت: در آینده با تجرد بسیار زیاد جوانان روبرو می‌شویم.

0

وحید یامین پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد، با تاکید بر لزوم تقویت ستاد امور جوانان، اظهار کرد: هر استانی مسائل و ویژگی‌های خود را دارد اما مسائل کلان مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی جزو موارد مشترک است و نیاز به اقدام فوری دارد.

وی با بیان این‌که در دوره جدید ستاد جوانان با مصوبات کارآمد و واقعی شکل بگیرد، افزود: قبلا بیشتر این جلسات برای رفع تکلیف بوده است آن اکنون رویکرد جوان محوری در اولویت قرار دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد ازدواج تصریح نیز کرد: هرچند مسائل اقتصادی و اشتغال و دشواری ازدواج و افزایش سن ازدواج باهم رابطه مستقیم دارند و امروز سن ازدواج افزایش یافته و از طرفی هر سه ازدواج به یک طلاق می‌انجامد.

یامین پور خاطرنشان کرد: با تاکید بر اهمیت اشتغال و مسائل اقتصادی، هنوز نگرش خانواده‌ها و مسائل فرهنگی نقش بسیار پررنگی دارد و قطعا نگرش جوانان نسبت به خانواده بسیار در بروز طلاق اهمیت دارد.

وی با بیان این‌که حدود ۱۲ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم، گفت: در آینده با تجرد بسیار زیاد جوانان روبرو می‌شویم.

این مسئول با بیان این‌که مهارت های زندگی لازمه رفع بسیاری از این مشکلات است، گفت: سختگیری‌های پرداخت تسهیلات جزو این موارد است و کمک بسیار بزرگی برای جوانان است و بعضا جوانان قید چنین تسهیلاتی را می‌زنند.

وی با بیان اینکه طرح مشترک ما و جهاد دانشگاهی در خصوص رسیدگی و حمایت از ایده پردازان جوان گفت: طرحی ملی در حال انجام است که اکسپو جوانان برگزار شود و شامل فناوری های نوین، صنایع فرهنگی و…  است و در این زمینه در حال کوشش هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: اگر اکسپو موفق بود می‌توانیم برای برگزاری اکسپو جوانان دستگاه های همکار اعلام آمادگی کرده و کمیته ای در این زمینه تشکیل شود.

 

انتهای پیام/ منبع: خبرگزاری فارس

درج نظر