برگزاری نمایشگاه ایران‌نوشت در ۶۰۰ فروشگاه/ حمایت از لوازم‌التحریر ایرانی زیر سایه سنگین کرونا

نمایشگاه سراسری ایران‌نوشت با هدف عرضه لوازم‌التحریر ایرانی تا پایان مهرماه در سراسر کشور برپاست. امسال ۶۰۰ فروشگاه به عرضه این محصولات می‌پردازند.

0

صنعت نوشت‌افزار ایرانی که علی‌رغم تهدیدات متعدد همچون نبود مواد اولیه، افزایش بی‌سابقه برخی از محصولات اصلی و پایه مانند کاغذ و عرضه بی‌ حساب و کتاب محصولات خارجی توانسته در دهه اخیر جای خود را در صنعت کشور باز کرده و نظر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند، در یک سال و نیم گذشته، پس از شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر تکانه‌های شدید بازار قرار گرفت. 

این صنعت که در یک دهه گذشته موفق به جذب تولیدکنندگان خلاق و ارائه محصولات با کیفیت شده بود، طی چند ماه گذشته به دلیل تمرکز سیستم آموزشی کشور بر استفاده از بستر فضای مجازی و به تبع آن عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، با کاهش عرضه و تقاضا مواجه شد. این میزان کاهش در برخی از محصولات مانند کیف و جامدادی نزدیک مرز صفر قرار دارد. 

نمایشگاه ایران‌نوشت که همه‌ساله با هدف دسترسی آسان خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از کالای ایرانی برگزار می‌شد، امسال در کنار این موضوعات، تمرکز خود را بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیز قرار داده است؛ تولیدکنندگانی که گاه در میان آنها هستند افرادی که یا با تعدیل نیرو در کارگاه‌های خود مواجه شده‌اند و یا در یک سال گذشته با ارزیابی بازار، تولیدات خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند. 

نمایشگاه مجازی ایران‌نوشت تا پایان مهرماه در سراسر کشور برپاست. در این نمایشگاه در بیش از 600 فروشگاه محله‌ای و ویژه اقلام مورد نیاز مصرف‌کنندگان در طرح‌های مختلف عرضه می‌شود. 

به گفته محمد یقینی؛ امسال صنعت نوشت‌افزار از سال گذشته آسیب بیشتری دید و حتی حجم تولید و عرضه به نسبت سال گذشته کمتر هم شده و به حدود 15 درصد دو سال پیش(یعنی قبل از کرونا) رسیده است. 

وی درباره فروشگاه‌های عرضه این محصولات بیشتر توضیح داد و افزود: امسال محصولات نوشت‌افزار ایرانی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و محلی، 20 فروشگاه ویژه و همچنین در فروشگاه‌های عمده عرضه می‌شوند. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان می‌توانند آخرین اطلاعات از عرضه محصولات و فروشگاه‌های جدید را از طریق فضای مجازی به نشانی مطلع شوند. 

به گفته مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت؛ این نمایشگاه تا پایان مهرماه ادامه دارد و عرضه محصولات جدید در سایت به صورت لحظه‌ای به روزرسانی و اطلاع‌رسانی می‌شود. 

 

انتهای متن/ منبع: خبرگزاری تسنیم

درج نظر