برای دخترها بیشتر هزینه کنیم

امروز هم به دختی ها سرگرم پذیرایی از بازدید کنندگان هستند با اینکه در جغرافیای نمایشگاه جای مرغوبی نصیب مان نشده، اما مردم می آیند و به ما سر می زنند.

1

سرویس اجتماعی به دخت/

بعضی ها فقط کارت معرفی سایت را که دم دست است برمی دارند و می روند. عده ای با یک توقف کوتاه ، چشمان شان تنگ می شود تا عبارت “همدلی و همراهی ما  با مخاطبان فعال ” را بخوانند.بعضی های دیگر اما صمیمی ترند، به جمع ما در غرفه ملحق می شوند، پشت میز می نشینند و در مورد مسائل زنان و دختران صحبت می کنند.یکی می گوید:

-مواظب باشید به خاطر دفاع از حقوق زنان افکارتان فمینیستی نشود. مردان هم حقوقی دارند ، بچه  ها هم !

دیگری می گوید:نمی دانم بگویم رسانه ها ، تکنولوژی ، مدرنیته و یا همه با هم آن چنان زندگی انسان ها را دستخوش تغییر می کند که اگر آدم ها حواس شان جمع نباشد ، هویت فرهنگی و سرمایه های فکری خود را از دست می دهند .خانم ها باید بیشتر توجه کنند ،چرا که همیشه از آن ها برای جابجایی فرهنگی استفاده ابزاری شده است.

خانمی که در یک دفتر مشاوره کار می کند می گوید:تا یکی دو دهه گذشته ، تجربه مادران ما و توصیه آن ها به دختران شان برای “چگونه شوهرداری کردن” بیشتر از جهیزیه ای که همراه دختر ها روانه خانه بخت می کردند،رنگ و نقش داشت ،اما امروزه بی کم و کاست بودن جهیزیه با معروف ترین برندها مهم تراز شوهرداری و توصیه بزرگتر هاست.دختران باید اولویت های شان تغییر کند و به سلامت زندگی اهمیت بدهند نه دیگ و قابلمه و فرش و مبل….

بشنوید از یک معلم دبیرستان که می گوید: بنویسید که دانش آموزان خیلی پر توقع شده اند !باید برای دختر های دبیرستانی بیش از پسرها هزینه و وقت صرف کنیم.دختر ها مهم ترند.

یکی می خواهد زنان کار آفرین را معرفی کنیم که در نوع خودشان شاهکارند!

همه از اینکه جایی برای حرف زدن پیدا کرده اند خوشحالند .بازار تبادل نظر داغ است .اما این را همه می دانیم که هر چه آگاهی بیشتر ، مسئولیت سنگین تر پس دست به دست هم دهیم به مهر….

نمایش نظرات (1)