راه و رسم میوه خوردن

اگر میوه ها را با معده خالی بخورید، آنها .بدن تان را با مقدار زیادی انرژی تامین می کنند. اما اگر میوه در زمان مناسب خورده نشود، باعث مسمومیت در بدن می شود.

1

سرویس سلامت به دخت/

متخصصان تغذیه در امریکا معتقدند می توان با روش صحیح در تغذیه، هم بیماری را معالجه کرد و هم بهتر از خواص خوراکی ها بهره گرفت .

دکتر استفان مارک در این مورد می گوید: همه ما فکر می کنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان. به این سادگی که فکر می کنید نیست. بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.

راه صحیح خوردن میوه این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید. میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.

اگر میوه ها را به آن صورت بخورید، نقش مهمی در سیستم بدن تان خواهندداشت.بدن تان را با مقدار زیادی انرژی تامین می کنند.

اگر میوه در زمان مناسب خورده نشود، باعث مسمومیت در بدن می شود.به طوری که انرژی حاصل از مصرف میوه به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن وکاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت های زندگی می شود

میوه می تواند مهم ترین خوراکی باشد به شرطی که خوب استفاده شود.

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و روده تان شود،اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به روده جلوگیری می شود.در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می شود و به اسید تبدیل می شود.

به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم های گوارشی ، تماس پیدا می کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می کند.پس لطفا میوه های خود را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است.یعنی قبل از خوردن وعده های غذایی تان میل کنید.

شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت میکنند که هر زمان که هندوانه می خورم، غذا بالا می آید. زمانی که موز می خورم حس این که باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره.  همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است. میوه ها با غذا شده ترکیب می شوندو گاز تولید می کنند و درنتیجه شما حس می کنید که غذا ی خورده شده وارد گلوی تان شده ست.سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم،همه شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

با توجه به تحقیقات انجام شده خوب است بدانیم ،اگر روش صحیح میوه خوردن را بیاموزیم به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهیم کرد.توصیه می شود، زمانی که نیاز دارید که آب میوه بنوشید- فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی را که بسیار سفت هستند ننوشید. میوه های پخته شده را نخورید. چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد ،تنها مزه شان را دریافت می کیند.پختن، تمام ویتامین ها را از بین می برد.

اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.اگر باید آب میوه بنوشید،طوری بنوشید که دهان تان پر شود، آن را آرام آرام قورت دهید . چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهان تان قبل از قورت دادن آن کاملا ترکیب شود.

اگر ناراحتی معده ندارید می توانید برای پاکسازی بدن تان سه روز روزه میوه بگیرید.

به مدت 3 روز فقط میوه بخوریدو در آخر متعجب میشوید از اینکه دوستانتان به شما میگویند که چقدر پوستتاندرخشان و صاف شده است.

کیوی: میوه کوچک اما بسیار مقوی این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، ویتامین ای و فیبر است حجم ویتامین c این میوه دوبرابر حجم ویتامین c پرتقال است

سیب: روزانه خوردن یک سیب، دکتر را از شما دور می کند.اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین c دارد، اما دارای آنتی اکسیدانها و فلاونهاست(ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین c در بدن را زیاد کرده و تسهیل می بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می کند.

توت فرنگی: توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدانها را در میان اکثر میوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

 پرتقال: مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را می گیرد.کلسترول را کم می کند،از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگهای موجود در بدن را از بین می برد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

 هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی است واز 92% آب تشکیل شده است.همچنین حاوی بالاترین دوز “گلاتاتیون” است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک می کند.همچنین آنها اصلی ترین منبع لیکوپین هستند که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان

است.دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین cو پتاسیم هستند.

عنبه (انبه): این میوه سرشار از کاروتین و ویتامین cاست که حاوی ویتامین آ بودهو برای چشم ها مفید می باشند.

از دیگر توصیه هایی که باید جدی بگیرید،آب سرد بعد از غذا ننوشید.متخصصان تغذیه بر این باورند که :

نوشیدن آب سرد بعد از غذا = سرطان

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است ؛اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت می کند، روند هضم غذا را کند می کند، زمانی که این رسوبها با اسید واکنش نشان می دهند و شکسته می شوندو سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می شوند.بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان می شود.

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.

 /انتهای متن/