در هفته عفاف و حجاب نمایشگاه مد و لباس برگزار خواهد شد

خبر ویژه: مسئول سازمان زنان کشور از برنامه های هفته عفا ف و حجاب که از تاریخ 19 تیر ماه تا 25 تیرماه برگزار می شود، خبر دادو اظهار داشت:صلانی گفت: تلاش خواهیم کرد با استفاده از نظرات طراحان عرصه مد و لباس در کنار برنامه های خود نمایشگاه های عرضه محصولات حجاب را برگزار کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، نشست خبری ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در سالن شهید شهبازی لانه جاسوسی برگزار شد.
مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان کشور در این نشست با بیان اینکه ستاد مردمی عفاف و حجاب یک ماه است کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: عفاف و حجاب از موضوعات مهم و از اصول مترقی دین اسلام است و ایرانیان همواره حجاب را مایه تحکیم بنیان خانواده دانسته اند.
وی افزود: زنان عفیف براساس آموزه های دینی معتقد هستند حضور در جامعه بدون پوشش مناسب زمینه فساد را فراهم می کند. 
مسئول سازمان بسیج زنان کشور ادامه داد: در فرهنگ سکولار غرب به جای اینکه به هویت زن توجه داشته و برای تعالی آن برنامه ریزی کنند نگاه ثانویه جسمانی بعضا صرف به او دارند.
اصلانی اضافه کرد: حیازدایی محور هجمه فرهنگی دشمنان است و تحقیر حجاب و مانع پیشرفت زنان معرفی کردن آن توسط آنها تبلیغ می شود در حالی که انقلاب اسلامی ثابت کرد زنان با حجاب می توانند به بالاترین سطح علمی و اجتماعی برسند.
مسئول سازمان بسیج زنان کشور ادامه داد: نشست های تخصصی و اقناعی در موضوع عفاف و حجاب در هفته آتی از جمله برنامه های این ستاد مردمی است.
وی با اشاره به واقعه کشتار مردم در مسجد گوهرشاد خاطر نشان کرد: ستاد مردمی گرامی داشت هفته عفاف و حجاب برای هر روز از این هفته که از 19 تیرماه آغاز می شود برنامه ها و نام هایی را برگزیده است.
اصلانی ادامه داد: 19 تیر روز حجاب و عفاف، احترام به خویشتن ،حقوق شهروندی نامگذاری شده و در این روز تولیداتی از صدا و سیما پخش خواهد شد و برنامه های مشاعره با موضوع حجاب و حیا نیز برای این روز برنامه ریزی کرده ایم.
مسئول سازمان بسیج زنان کشور با بیان اینکه 20 تیرماه عفاف و حجاب مظهر وقار و آرامش خانواده است، گفت: نشست هایی تخصصی با رویکرد حجاب در این روز برگزار خواهد شد و برنامه محوری این روز چادرهای آسمانی است که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و آثار هنرمندان با موضوع حجاب و عفاف در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: سومین روز این هفته که پنج شنبه 21 تیرماه است به نام حجاب و عفاف اصالت ایرانی، هویت اسلامی است و اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده در چند استان کشور در این روز برگزار خواهد شد. میز مشاوره و ویژه برنامه برای کودکان در کنار این اجتماع بزرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: روز جمعه 22 تیرماه عفاف و حجاب، جهاد کبیر، وصیت شهیدان نامگذاری شده است و ویژه برنامه هایی در نمازجمعه ها پیش بینی شده است. حجاب پرتکرارترین عبارت در وصیت نامه شهداست و این تکرار نشان دهنده اهمیت این موضوع در دیدگاه شهیدان است.

اصلانی با بیان اینکه روز 23 تیرماه روز عفاف و حجاب، تمدن اسلامی نیاز جهانی است، گفت: حرکت های مردمی در جهان به سوی عفاف و حجاب پیش می رود و در این روز نشستهایی با نمایندگان ادیان توحیدی برگزار می شود.
وی ادامه داد: روز شنبه با توجه به اینکه فردای آن روز روز دختر است تعدادی از دختران به مسجد جمکران اعزام می شوند
و فردای آن روز از مسجد جمکران به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیاده روی خواهند کرد.
اصلانی اضافه کرد: بخشی از تجمعات مردمی روز یکشنبه 24 تیرماه برگزار خواهد شد، این روز عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی(س) نامگذاری شده و تلاش می شود بین اجتماع مردم و جشن های این روز تلفیقی به وجود آید.
مسئول سازمان بسیج زنان کشور گفت: همایش حریم زیبایی در سایه عفاف 25 تیرماه که روز عفاف و حجاب، امنیت اخلاقی، نشاط اجتماعی نامگذاری شده در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود و در آن از 20 کار آفرین محجبه نمونه تقدیر خواهد شد.
اصلانی گفت: تلاش خواهیم کرد با استفاده از نظرات طراحان عرصه مد و لباس در کنار برنامه های خود نمایشگاه های عرضه محصولات حجاب را برگزار کنیم.

/انتهای متن/

 

درج نظر