دم اسب، دوست پوست و مو و استخوان شماست

دم اسب را با خواص جالبش می شناسید؟ سیلیس دارد و به تقویت مو و ناخن کمک می کند، خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهابی قوی آن برای مبارزه با سرطان و عفونت ها و زیبایی پوست مفید است، می تواند به سلامت کلیه و تعدیل قند خون کمک کند و با سیلیکونی که دارد از استخوان ها محافظت می نماید.

0

دم اسب یکی از گیاهان دارویی می باشد که در طب سنتی خواص بسیاری برای آن قائل شده اند .

ضد سرطان ، ارتقای سیستم ایمنی، کاهش التهاب ، افزایش عملکرد شناختی ، از بین بردن مسائل تنفسی،  تسکین پوست ، حفاظت از استخوان ، ارتقاء سطح سلامت دهان ، سم زدایی بدن ، درمان دیابت، کمک به مراقبت از مو و ناخن  … برخی از خواص دم اسب می باشد .

اگر خواص جالب دم اسب را بدانید دیگرشک نمی کنید که باید  سری به عطاری بزنید و کمی گیاه دم اسب تهیه کنید. پس با برخی از خواص دم اسب بیشتر اشنا شوید .

 

تقویت ناخن ها

استفاده از گیاه دم اسب باعث تقویت ناخن ها می شود، زیرا این گیاه سرشار از سیلیس است که برای ناخن ها بسیار مفید است این ماده معدنی که در ساخت ناخن ها نقش دارد در نگهداری و مراقبت از ناخن ها نیز شهرت زیادی دارد

15 گرم ساقه خشک این گیاه را در یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید ،محلول را از صافی رد کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این جوشانده را میل کنید. اگر نیاز باشد، مصرف جوشانده را تا سه ماه به مدت 20 روز در ماه تمدید کنید.

 

پیشگیری از سرطان

دم اسب دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد . آنتی اکسیدان موجود در این گیاه با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری جلوگیری می کند . این گیاه از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند .

 

ایمنی بدن

دم اسب دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده می باشد . از این رو از هجوم عوامل بیماری زا جلوگیری می کند . این گیاه برای افرادی که دوره نقاهت پس از بیماری را طی می کنند بسیار مناسب است .

 

محافظت از استخوان

سیلیکون یکی از نادرترین مواد معدنی مورد نیاز بدن ماست . این ماده در کمتر ماده ای پیدا می شود . گیاه دم اسب غنی از سیلیکون  می باشد . این ماده در تراکم استخوان بسیار موثر است . با اضافه کردن این گیاه به رژیم غذایی می توانید استخوان های خود را تقویت کنید .

 

بهبود پوست

این گیاه دارای عصاره ای می باشد که به زیبایی پوست صورت بسیار کمک می کند . این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب بوده و برای تقویت پوست صورت بسیار مفید است . دم اسب برای رفه جوش و آکنه و از بین بردن اگزما بسیار مفید می باشد .

 

کنترل دیابت

از خواص دم اسب کاهش قد خون می باشد . این گیاه سطح انسولین را متعادل کرده و به کنترل دیابت کمک می کند . مصرف مداوم گیاه دم اسب در مدیریت دیابت و قند خون بسیار موثر است .

 

مانع سنگ کلیه

دم اسب سبب ازدیاد ادرار می شود  و می تواند با دفع سموم از ادرار سبب سلامت کلیه ها شود . این گیاه از ایجاد سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند .

 

مراقبت از مو

این گیاه حاوی سیلیس است که برای تشکیل پروتئین در مو ضروری است و کمک می‌کند تا بافت موی آسیب دیده در ریشه ترمیم یابد و همچنین رشد جدید مو را تشویق می‌کند. مواد مغذی تغذیه کامل را به موهایتان می‌دهند و باعث رشد موهای جدید می‌شود. این همچنین باعث می‌شود که موهای شما سریع‌تر رشد کنند و قوی ‌تر شوند و از چندین مشکل مو و بیماری‌ های پوستی محافظت می‌کنند. بجز رشد مو، این گیاه باعث کاهش ریزش و شکستگی مو هم می ‌شود. اما باید دانست که بیشتر سیلیکای موجود در ساقه آن است. استفاده از این گیاه برای رشد مو توصیه می ‌شود . دم اسببیش از محصولات شیمیایی به عنوان سیلیکا بطور طبیعی مو به تقویت و محافظت از آن در برابر گرما و آلودگی کمک می‌ کند. از سوی دیگر، سیلیکون موجود در محصولات مو فقط حالت سبز مصنوعی را به موهای شما می‌ دهد و مو زمانی که در تماس با گرما قرار می ‌گیرد بسیار آسیب پذیر است. سیلیکا همچنین باعث تولید کلاژن در بدن می‌ شود که کیفیت کلی مو و پوست را بهبود می ‌بخشد. سایر مواد مغذی موجود در این گیاه عبارتند از اسید سیلیکیک، پتاسیم، منگنز، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها که باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد مو می ‌شود و همچنین باعث می ‌شود موهای خشک و خشن بسادگی از بین برود.

 

عوارض جانبی دم اسبی

دم اسب مضرات خاصی ندارد . منتها از مصرف بی رویه این گیاه نیز باید پرهیز کرد؛ زیرا ممکن است دارای عوارضی باشد .مخصوصا زنان باردار و شیرده باید با مشورت پزشک از این گیاه استفاده کنند .

برای افرادی که دچار مشکلات قلبی و کلیوی یا ناراحتی کبدی هستند، منع مصرف دارد.

 

/انتهای متن/

درج نظر