احیای سازمان ملی جوانان و تغییر ساختارها مشکلات را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تغییر در ساختارهای دولتی نمی‌تواند تحولی که برای بهبود اوضاع موردنظر است، ایجاد کند، آنچه شرایط را تغییر می‌دهد تحول در سیاست‌گذاری‌ها و اولویت دانستن جوانان است.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، با اشاره به اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 84 اظهار کرد: دولت گزارش عملکردی از اجرای این قانون ارائه نکرده است و بعید می‌دانم بعد از شکایتی که مجلس بابت عدم اجرای این قانون انجام داد هم اتفاقی افتاده باشد. به نظر می‌رسد هزینه‌هایی که اجرای این قانون دارد باعث شده است تاکنون مسکوت بماند. 

وی افزود: بحث جوانان یک بحث فرابخشی و فرادستگاهی است و به همین دلیل نیاز است در شورای عالی جوانان مسائل مختلف حوزه جوانان بین این دستگاه‌های متولی هماهنگ شود که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و شورای عالی جوانان به ندرت تشکیل جلسه می‌دهد. یکی از دلایل این عدم تشکیل این است که رئیس جمهور، رئیس شورای عالی جوانان است و به دلیل مشغله رئیس جمهور می‌توان پیشنهاد کرد این جلسه با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.

سیاوشی با اشاره به رد لایحه تغییر ساختار وزارتخانه‌ها و احیای سازمان ملی جوانان در مجلس، خاطر نشان کرد: تغییر در ساختارهای دولتی نمی‌تواند تحولی که برای بهبود اوضاع موردنظر است، ایجاد کند. آنچه شرایط را تغییر می‌دهد تحول در سیاست‌گذاری‌ها و اولویت دانستن جوانان است. اینکه ما دغدغه جوانان را داشته باشیم و به آن اهمیت بدهیم امری است که در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با تشکیل سازمان ملی جوانان مشکلی در حوزه جوانان حل نمی‌شود، ما در حداقل‌های انجام امور جوانان مانده‌ایم و با تشکیل وزارتخانه جدید یا احیای سازمان ملی جوانان اگر سیاست‌های ما تغییر نکند تنها بار مالی بر دوش دولت را اضافه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما تربیت را از خانواده‌ها و متولی‌های سنتی آن گرفته‌ایم و آن را به دولت واگذار کرده‌ایم، در حالی که دولت نیز نتوانسته است در حوزه آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان را به خوبی انجام دهد. 

/انتهای متن/

 

درج نظر