برخی مردان به جای تکیه‌ گاه بودن در ازدواج به دنبال تکیه ‌گاه هستند

یک کارشناس مسائل خانواده:

خبر ویژه: یک کارشناس مسائل خانواده معتقد است که باید نقشه و پازل زندگی که اسلام برای زنان طراحی کرده است در جامعه پیاده ‌سازی شود. در این پازل اگر حقوق و وظایف هر یک از زن و مرد به درستی تقسیم و تعریف شود خانواده متعالی شکل خواهد گرفت.

0

طاهره همیز کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه یکی از مسائل قابل توجه از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ما مسئله شأن و جایگاه زنان بوده است،‌ اظهار داشت: مبنای کشور ما اجرای احکام اسلامی بوده است هر چند نتوانسته‌ایم به طور کامل به مقاصد اسلامی خود برسیم اما همت و تلاش ما همواره در این جهت بوده است.

وی افزود: اقناع فکری و فرهنگ‌سازی برای آحاد مردم در خصوص احکام پویای اسلام هنوز صورت نگرفته است و در بخش‌هایی از حقوق زن هنوز زوایای احکام اسلامی برای مردم جا نیفتاده است.

همیز اضافه کرد:‌ در نظام اسلامی تأمین معاش زنان سرپرست خانوار بر عهده حکومت اسلامی است و درآمدزایی بر عهده زنان قرار نگرفته است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه بخشی از زنان جامعه ما از لحاظ تأمین عاطفی و حتی مادی در مضیقه هستند،‌گفت: به همین دلیل زنان کشور ما میل زیادی برای اشتغال در بیرون از منزل دارند که عمدتاً مانع فرزندآوری آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: پسران جامعه ما برای پذیرفتن نقش همسری به خوبی تربیت نمی‌شوند و گاهی برخی مردان به جای تکیه‌گاه بودن در ازدواج به دنبال تکیه‌گاه هستند.

همیز خاطرنشان کرد: باید نقشه و پازل زندگی که اسلام برای زنان طراحی کرده است در جامعه پیاده‌سازی شود. در این پازل اگر حقوق و وظایف هر یک از زن و مرد به درستی تقسیم و تعریف شود خانواده متعالی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و نداشتن امنیت مادی در بی‌میلی خانواده‌ها به فرزندآوری بی‌تأثیر نیست،‌گفت: زنانی که یک فرزند دارند خادم آن فرزند می‌شوند اما زنی که مادر 4 فرزند است مدیر خانه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ برخی معتقدند فرزندآوری زن را شکسته کرده و جسم او را ضعیف می‌کند اما آنها در خصوص سختی‌هایی که مشاغل بیرون از منزل دارند و مشکلات روحی و جسمی همزمان با کار بیرون از منزل که برای زنان ایجاد می‌شود ساکت هستند.

/انتهای متن/

 

درج نظر