8 راه پیشگیری از عفونت های ادراری در سفر نوروزی

بسیاری از بانوان در طول سفر دچار مشکلات بهداشتی شده و حسابی اذیت میشوند. اگر میخواهید در نوروز سفر بروید با رعایت نکات بهداشتی ساده زیر از خطر ابتلا به عفونتهای ادراری تناسلی پیشگیری کنید و در امان بمانید.

0

معمولا در مسافرت ها به علت استراحت کم،تغذیه نامناسب، خستگی راه،تغییر شرایط آب و هوا، سیستم ایمنی و مقاومت بدن کاهش می یابد. برخی خانمها از قرصهای ویتامینه مانند ویتامین C حین سفر برای افزایش مقاومت بدن خود استفاده میکنند اما میتوان با رعایت نکات بهداشتی زیر از ابتلا به بیماری ها به ویژه عفونت دستگاه ادراری تناسلی تا حدود زیادی پیشگیری کرد:

  • در مسافرت های زمینی از رفتن به دستشویی های عمومی غیر تمیز بین راهی حتی الامکان خودداری نمایید و در صورت ضرورت از دستکش های پلاستیکی یکبار مصرف برای تماس با شیرآلات و شلنگ توالت استفاده نمایید و بعد از شستشوی خود( از عقب به جلو حتما) با گذاشتن و برداشتن آهسته دستمال کاغذی تمیز، خود را خشک نمایید.
  • همواره در سفر، صابون مایع بهمراه داشته باشید و یکبار قبل از رفتن به دستشویی (تا آلودگی دست ها به بدن شما منتقل نشود) و بار دیگر بعد از آمدن از دستشویی، دست های خود را با آن بشورید.(دست ها در سفر مهمترین عامل انتقال میکروب ها هستند پس مواظب دست های خود باشید)
  • در سفرهای طولانی مدت زمینی یا هوایی بدلیل عدم تحرک و نشستن های طولانی و تماس زیاد لباس زیر با بدن حتما از لباس های زیر نخی استفاده نمایید و هر 12 ساعت یکبار سعی در تعویض آن داشته باشید حتی میتوانید برای راحتی بیشتر از شورت های یکبارمصرف با لایه نخی داخلی در طول سفر استفاده نمایید همچنین از پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان نیز جهت پیشگیری از عفونت قارچی خودداری نمایید.
  • همواره برای مسافرت خود چند دست لباس زیر و نوار بهداشتی کنار بگزارید زیرا بدلیل مسافرت ممکن است زمان قاعدگی به جلو یا عقب تغییر یابد و همچنین ممکن است شرایط شستشوی لباس زیر میسر نباشد. جهت بهداشت خود و دیگر مسافران نوار بهداشتی خود را داخل کاغذ یا روزنامه پیچیده و در سطل زباله توالت بیاندازید.
  • در صورت قاعدگی در سفر سعی کنید بعداز هر بار دستشویی رفتن نوار خود را تعویض کنید(فواصل زمان تعویض از هر 6 ساعت یکبار بیشتر نشود)
  • در طول سفر همواره از حوله و لباس شخصی خود استفاده نمایید و از پوشیدن وسایل شخصی دیگران اکیدا خودداری نمایید.
  • بدلیل ایجاد یبوست در سفر که خود ممکن است باعث افزایش ترشحات عفونی واژینال شود همواره در طول روز چند لیوان آب آشامیدنی سالم (آب جوشیده خنک شده) بنوشید و خوردن آلو، انجیر، و میوه جات را فراموش نکنید.
  • برای سلامت کلیه ها هرگز ادرار خود را نگه ندارید و برای پر کردن آفتابه در موارد ضروری، از آبهای آلوده با احتمال وجود انگل استفاده ننمایید.

امید است که با رعایت این نکات هرگز به مشکلاتی چون سوزش ادرار یا خارش ناحیه تناسلی و عفونت مبتلا نشوید.

/انتهای متن/

درج نظر