موقوفه امین التجار، بزرگترین موقوفه حضرت زهرا(س) در خراسان رضوی

موقوفه امین التجار بزرگترین موقوفه حضرت زهرا(س) در خراسان رضوی با بیش از 130 سال قدمت در کاشمر است

0
 به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: حاج سیدمهدی رشتی معروف به امین التجار بیش از 130 سال پیش زمین و املاکی را با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در کاشمر وقف کرد.

حجت الاسلام صادق خلیلی افزود: این ملک شامل 67 رقبه در یکی از بهترین نقاط شهرستان کاشمر است که شامل مغازه های ابتدای خیابان امام خمینی(ره) و حاشیه فلکه مرکزی و ابتدای خیابان آیت الله مدرس و نیز مغازه های داخل کاروانسرا است.

او گفت: این مراسم معنوی که از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) است به مدت 40 شب برگزار میشودو هرشب 550 نفرو به طور متوسط حدود 22 هزار نفر در این مدت پذیرایی و اطعام می شوند.

حجت الاسلام خلیلی افزود: به دلیل نوع پذیرایی در این مجلس که در آن 3 نوع خورشت شامل قیمه, قرمه سبزی و فسنجان همراه به برنج ایرانی و روغن زرد( روغن حیوانی) وجود دارد این مراسم در بین مردم به سه خورشتی شهرت دارد.

او گفت: در سال های قبل از عزاداران در تکایا پذیرایی می شد اما با بهره برداری مجتمع انسیه حورا از محل درآمد موقوفه که در ضلع شرقی کاروانسرای امین التجار بناشده است از عزاداران فاطمی در این ایام پذیرایی می شود.

این مجتمع با 1500 مترمربع زیربنا در سه طبقه ظرفیت پذیرایی از حدود هزارنفر را دارد که متولیان در نظر دارند سالن پذیرایی انسیه حورا را وسعت دهند تا بتوانند از افراد بیشتری پذیرایی کنند.

/انتهای متن/

درج نظر