15 راهکار برای عاشقانه کردن رابطه با شوهرتان

هیچ عشق و علاقه ای بین مون نیست. فقط داریم کنار هم زندگی می کنیم. یعنی به خاطر شرایطی که دارم نمی تونم طلاق بگیرم اگر نه جدا می شدم. شوهرم اخلاق نداره و هر روز داره بدتر میشه. من خودم خیلی احساساتی ام و به راحتی به دیگران علاقه و محبت نشون میدم ولی به شوهرم حتی یه کلمه عزیزم هم نمی تونم بگم. رابطه جنسی هم با هم نداریم. آخه چندشم میشه…..

0

آن چه خواندید قسمت هایی از صحبت فرشته خانم، یکی از مراجعانی ست که از اخلاق شوهر و زندگی متأهلی اش شاکی بود.

آیا شما هم زندگی شبیه فرشته دارید؟ شما هم به دیگران محبت و علاقه نشان می دهید، ولی وقتی به همسرتان می رسید نمی توانید ابراز احساسات داشته باشید؟

 به نظر شما فرشته می تواند تغییری در اخلاق شوهر و زندگی اش ایجاد کند یا باید با همین روال بسازد یا این که بهتر است طلاق بگیرد؟

فرشته می تواند تغییری در زندگی اش ایجاد کند، پس اگر شما هم زندگی تان شبیه زندگی فرشته است تصمیم عجولانه نگیرید و به جای فکر کردن به جدایی، برای قشنگ تر شدن زندگی تان تلاش کنید.

زن می تواند با لطافت و احساساتش اثرگذار باشد

ما می توانیم با گفتار و رفتارمان بر دیگران تأثیر بگذاریم. البته وقتی حرف زدن و رفتار اثرگذار است که با روش درست  صورت بگیرد نه با دعوا و ایجاد تنش روانی. همچنین هر چه رابطه بین افراد صمیمی تری باشد میزان این تأثیر بیشتر است. زن و شوهر از کسانی هستند که با گذشت زمان کم کم اخلاق شان به یکدیگر شبیه می شود. در این میان زن با روحیه لطیف و احساساتی که دارد راحت تر می تواند اخلاق و رفتار شوهرش را تغییر دهد.

توصیه هایی برای ایجاد عشق و علاقه

برای این که زندگی برای خود و همسرتان شیرین شود و عشق و علاقه شوهرتان به شما بیشتر شود سعی کنید توصیه های زیر را عملی کنید:

  1. اول از همه این افکار منفی باید از ذهن شما دور شود و بجای آن افکاری بیاید که هم زندگی مشترک را زیبا ببیند و هم به شریک زندگی و همسر نگاه مثبت داشته باشد. با این نگاه منفی که شما دارید راه هر کار مثبت و اقدام موثر هم بسته می شود. چه بسا خود این افکار منفی و بازتابش در زندگی و رفتارتان باعث این سردی در میان شما و همسرتان شده است.
  2. شریک زندگی تان را به عنوان کسی که قرار است تا آخر عمر کنارتان باشد بپذیرید و از این که او را انتخاب کردید، پشیمان نباشید تا بتوانید خوب رفتار کنید.
  3. این را در نظر داشته باشید که همه ی مردان به هم شبیه نیستند و هر کس با دیگری متفاوت است و خصوصیات اخلاقی مخصوص خود را دارد. پس شوهر خود را با مردان دیگر مقایسه نکنید.
  4. بدون شک هر کس خصوصیات اخلاقی مثبت هم دارد، سعی کنید خوبی های همسرتان را هم ببینید. (اگر همسرتان را با مردان دیگر مقایسه کردید، خوبی ها و داشته هایش را نسبت به مردانی که آن خصوصیات خوب را ندارند مقایسه کنید)
  5. اگر توانستید فکرتان را نسبت به شوهرتان تغییر دهید، می توانید راحت تر با او رفتار عاشقانه داشته باشید و تحت تأثیر خود قرارش دهید.
  6. وقتی می خواهید با او صحبت کنید یا خواسته های تان را با او در میان بگذارید. با لحن نرم و جملات خود را با کلماتی که بار مثبت دارند مثل عزیزم، همسر خوبم و… شروع کنید. مطمئن باشید به کار بردن این کلمات بسیار تأثیرگذار است. کم کم شوهر شما یاد می گیرد و او هم از این کلمات استفاده می کند.  
  7. بسیاری از مردان ابراز احساسات را بلد نیستند یا نمی توانند درست حرف شان را بیان کنند. پس سعی کنید در ابراز علاقه به همسرتان پیشقدم باشید و با گفتن “دوست دارم، عاشقتم و ….” به او ابراز محبت کنید تا او هم این نوع حرف زدن را یاد بگیرد.
  8. جلوی دیگران به او احترام بگذارید تا مقابلا احترام ببینید.
  9. با توجه به شناختی که از شوهرتان دارید ببینید علاقمندی هایش چیست یا چه چیزی او را خوشحال می کند آن را برایش فراهم کنید(پختن غذای خوب، خرید کادو، رسیدن به سر و وضع تون، آرایش کردن و ….)
  10. در رابطه زناشویی تان تجدید نظر داشته باشید. این به نفع خودتان هم هست. اگر مانند فرشته خانم دید خوبی نسبت به این رابطه ندارید سعی کنید با کمک مشاور دید خود را نسبت به رابطه جنسی تغییر دهید تا بتوانید با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید. وقتی نیاز جنسی برآورده نشود آسیب هایی برای فرد در پی دارد. فقدان رابطه زناشویی و نارضایتی از رابطه می تواند یکی از عوامل بداخلاقی شوهر باشد.
  11. بدی های او را نزد دیگران بازگو نکنید. سعی کنید با گفتن خوبی های همسرتان نزد دیگران مخصوصا خانواده ی خودتان، دید آن ها را نسبت به شوهرتان خوب کنید تا آنها هم با شوهر شما خوب رفتار کنند. این باعث می شود علاقه شوهرتان به شما بیشتر شود و او هم با شما خوب رفتار کند.
  12. برای تغییر دادن بعضی از خصوصیات بد همسرتان و همچنین متوجه کردن او در مورد اشتباهاتش، دوستانه با او صحبت کنید. با گفتن خوبی هایش شروع کنید سپس در مورد احساسات‎تان در مورد کارهای اشتباهش بگویید و از او بخواهید سعی کند خصوصیات بدش را تغییر دهد. خودتان هم سعی کنید خصوصیات بدتان را تغییر دهید.
  13. وقتی مسئله ای شوهر شما را عصبانی کرده سعی کنید شما عصبی نشوید، در عین این که آرامش خودتان را حفظ می کنید با نرمی او را هم به حفظ آرامش دعوت کنید تا بتوانید مسئله را حل کنید. همسرتان از رفتار شما یاد می گیرد.
  14. اگر مشکل خاصی در میان است (بیکاری، اعتیاد و…) سعی کنید داد و بیداد راه نیندازید و بداخلاقی نکنید. به یاد داشته باشید که با دعوای لفظی و ایجاد تنش، وضعیت بدتر می شود. سعی کنید با کمک همسرتان و کسانی که رابطه صمیمی تری با شما دارند راه حل درست و مناسبی برای رفع این مشکل پیدا کنید. می توانید از مشاور هم کمک بگیرید.
  15. اگر با این کارها تغییری در اخلاق همسر و زندگی تان ایجاد نشد. به مشاور یا روان شناس مورد اعتماد مراجعه کنید (بهتر است همراه همسرتان به مشاور مراجعه کنید). با گفتن جزئیات، کارشناس شما را راهنمایی می کند تا برای ادامه ی زندگی تان یک تصمیم درست بگیرید.

 

/انتهای متن/

درج نظر