تالار تخصصی زنان در کتابخانه ملی راه اندازی می شود

به مناسبت 80 سالگی کتابخانه ملی با حضور خانم اشرف روز چهارشنبه 18 بهمن ساعت 1:30 تالار مخصوص بانوان در کتابخانه ملی افتتاح می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا از کتابخانه ملی، تالار تخصصی مطالعات زنان به مناسبت 80 سالگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی روز چهارشنبه 18 بهمن ساعت 13:30 در این کتابخانه راه اندازی می شود.
این مراسم با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

** اختتامیه مسابقه آیند نشر کاغذی
آیین اختتامیه مسابقه «آینده نشر کاغذی» و افتتاحیه نمایشگاه آثار برتر این جایزه به همت انتشارات ققنوس و با حمایت موسسه خانه کتاب فردا(چهارشنبه) برگزار می شود.
این جایزه به بهانه چهلمین سالگرد تاسیس انتشارات ققنوس برگزار شده و آیدین آغداشلو، کامبیر درمبخش، قباد شیوا، جواد مجابی، فیروزه مظفری، ساعد مشکی و مسعود مهرابی اعضای هیئت داوران آن هستند.
آیین اختتامیه این جایزه فردا از ساعت 16 در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

** جدیدترین پوستر «این چند کتاب» منتشر شد
به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پوستر معرفی «این چند کتاب» مناسب مطالعه در خصوص «آسیب‌های اجتماعی» راهی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شد.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم نقش‌آفرینی و انجام‌ وظیفه همه دستگاه‌ها متناسب با کارکرد خود در خصوص کاهش معضلات اجتماعی و بازسازی آسیب‌دیدگان این معضلات، از انتشار پوستر معرفی چند کتاب مناسب در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ارسال آنها به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.
کتاب‌های «بشقاب‌های سفره پشت‌بام‌مان»، «۱۵۰ هشتک رسانه‌ای»، «اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟»، «مشروبات الکلی، قمار و آثار زیانبار آن»، «عصبانیت آن‌قدرها هم بد نیست»، «درآمدی بر پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی»، «طلاق، چرایی و چگونگی» عناوینی هستند که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به پرمبتلاترین آسیب‌های اجتماعی، در قالب پوستری با عنوان «بازسازی اجتماعی» برای استفاده مخاطبان گروه‌های سنی مختلف کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی کرده است.
انتشار مجموعه پوسترهای «این چند کتاب» که با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنا کردن علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی هدفمند با بهره‌گیری از کتاب‌های فاخر و ارزشمند (در موضوعی خاص) در جامعه صورت می‌پذیرد.

** «سفر مرد بی لبخند» متولد شد
«سفر مرد بی‌لبخند» عنوان جدیدترین اثر مسعود ملک یاری توسط انتشارات فنی ایران وارد بازار کتاب کودک شده است.
این اثر داستان یک شکارچی است که ناگهان با نامه خداحافظی دخترش روبرو می شود. دختر او به دلایل مختلف از خانه رفته و حالا شکارچی باید تلاشش را برای دیدار دوباره با دخترش متوقف نکند.
«سفر مرد بی‌لبخند» داستان مردی است که با کشتن حیوانات امرار معاش می کند و کتاب در واقع به یکی از مسایل مهم محیط زیستی اشاره دارد.
او ناچار است دوستی با حیوانات را آغاز کند و در این میان چالش های جدیدی وارد زندگی اش می شود.
این کتاب در قطع خشتی و با تصویرگری محبوبه اسفندیاری برای گروه سنی «ج» وارد بازار کتاب شده است.

/انتهای متن/

درج نظر