دست یابی زهره رضوانی به مدال برنز

رضوانی بانوی ورزشکار نابینای قمی توانست دو مدال برنز در مسابقات شنا به دست آورد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های قهرمانی شنا بانوان نابینا و کم‌بینای ایران به میزبانی مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، شرکت کنندگان در این مسابقات برای کسب عناوین برتر سه کلاس پزشکی رقابت کردند.

این دوره از مسابقات قهرمانی بانوان ایران در مواد 25 متر، 50 متر، 100 متر،200 متر آزاد و همچنین رشته‌های 25، 50  و 100 متر کرال پشت، قورباغه و پروانه و رشته 200 متر مختلط تیمی برگزار شد و هر تیم حداکثر با 12 شناگر، دو مربی و یک سرپرست در این رقابت‌ها حضور یافت.

در شرایطی که مسابقات طبق قوانین جهانی IBSA برگزار شد، هر ورزشکار مجاز بود حداکثر در چهار ماده رقابت کند، ضمن اینکه در هر ماده از هر استان بیشتر از سه شناگر مجاز به شرکت در رقابت‌ها نبود، مسابقاتی که در آن زهره رضوانی چهره‌ شاخص تیم اعزامی هیات نابینایان و کم‌بینایان قم بود.

در حالی که به نفرات اول تا سوم هر کلاس و ماده بر اساس قانون منهای یک، مدال و حکم قهرمانی اهداء شد، در این رقابت‌ها شناگران اکثر استان‌های کشور حضور داشتند و سرانجام تیم هیات خراسان‌رضوی با کسب 445 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، تهران (ب) با کسب 250 امتیاز موفق به کسب مقام نایب نایب‌قهرمانی شد و قم با کسب 14 امتیاز به کار خود در جایگاه سیزدهم پایان داد.

این مسابقات در 16 ماده و در دو رده سنی زیر 17 سال و بالای 17 سال به انجام رسید و سهم تیم اعزامی قم کسب دو عنوان سومی و دو نشان برنز بود که این موفقیت‌ را زهره رضوانی رقم زد، شناگری که در مواد 25 و 50 متر رشته کرال پشت پرفروغ ظاهر شد و مدال گرفت.

/انتهای متن/

درج نظر