دیدار دکتر ابتکار با گری لوئیس

در دیدار خانم دکتر معصومه ابتکار با نماینده سازمان ملل قرار شد تا مهارت آموزی همراه با اشتغال برای زنان روستایی میسر شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ ابتکار در این دیدار به اقدامات مثبت و سازنده در موضوعات مرتبط با محیط زیست و تغییر اقلیم بر موضوع ریزگردها و تلاش و همکاری نماینده مقیم سازمان ملل برای تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید از همکاری شما و ارائه خدمات ارزشمند و مثبتتان در این مدتی که به عنوان نماینده مقیم سازمان ملل در ایران حضور داشتید تشکر و قدردانی کنم.

وی در ادامه به یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم معاونت زنان در زمینه مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: اکنون در حوزه زنان و خانواده بر نقش زنان روستایی و ضرورت توجه به آن‌ها در مقابله با تغییر اقلیم و پایداری محیطی متمرکز هستیم.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان به اهم اقدامات معاونت زنان اشاره کرد و افزود: توجه به فرهنگ غنی مناطق روستایی و زمینه‌های توسعه گردشگری، بهره‌گیری از ظرفیت مواریث ملی برای ایجاد اشتغال پایدار و حفظ تنوع در مناطق روستایی، استفاده از انرژی‌های نوین و ظرفیت‌‌سازی از طریق آموزش از اهم اقدامات فعلی معاونت زنان به حساب می‌آیند.

گری لوئیس، نماینده مقیم سازمان ملل نیز با ابراز تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر ابتکار به تجارب و آموخته‌های خود در مدتی که در ایران حضور داشت اشاره کرد و در ادامه فرهنگ و آداب مردم ایران را ستودنی و در خور احترام دانست.

وی با تاکید بر موفقیت‌های مشترکی که در عرصه بین‌المللی برای ایران به وجود آمده است، گفت: باور دارم ایران ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد و معتقدم ظرفیت‌های فراوان ملی و اقلیمی ایران در زمینه‌‌های مختلف کم نظیر است.

به گفته گری لوئیس، بدون شک ایران با برنامه ریزی هدفمند و ظرفیت‌سازی می‌تواند اثرات مخرب تغییر اقلیم را کاهش دهد.

نماینده مقیم سازمان ملل با اشاره به اتمام دوره ماموریتش در ایران ابراز امیدواری کرد که با حضور در موقعیت جدید شغلی خود بتواند در توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه محیط زیست نقش فعالی داشته باشد.

معصومه ابتکار ضمن تقدیر مجدد از همکاری‌های گری لوئیس برای وی آرزوی موفقیت و پیشرفت کرد و افزود: دانش تخصصی و آگاهی در پیوند با تجربه و درک صحیح از اثرات عملی تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ها نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت دارند که این ظرفیت هم در شما به اندازه کافی رشد کرده است. بنابراین امیدواریم در مسیر آینده شغلی شما شاهد پیشرفت‌های جدی و موفقیت روزافزون باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر