پارچه های تافته و ابریشم

گاهی علاقه مندیم لباسی را با ذوق و علاقه خودمان طراحی کنیم و بپوشیم.در این مواقع اولین سوالمان این است که چه پارچه ای و با چه رنگی بخریم. حالا شاید رنگ لباس را بسته به کاربرد و یا علاقه شخصی مان سریع تر انتخاب کنیم، ولی نوع جنس پارچه را غالباً می گذاریم به انتخاب فروشنده پارچه و یا…

1

سرویس اجتماعی به دخت/

بیشتر مواقع در جوامع بزرگ شهری که همه ما مشغله های گوناگونی داریم ترجیح می دهیم برای رفتن به مهمانی و یا مناسبت های مختلف از لباس های دوخته شده و آماده در بازار استفاده کنیم. اما در هر حال گاهی علاقه مندیم لباسی را با ذوق و علاقه خودمان طراحی کنیم و بپوشیم.در این مواقع اولین سوالمان این است که چه پارچه ای و با چه رنگی بخریم. حالا شاید رنگ لباس را بسته به کاربرد و یا علاقه شخصی مان سریع تر انتخاب کنیم ولی نوع جنس پارچه را غالباً می گذاریم به انتخاب فروشنده پارچه و یا از یک پارچه از نظر شکل ظاهری وبصری خوشمان می آید و آن را تهیه  می کنیم . بد نیست با چند نوع پارچه متداول که بیشتر مورد استفاده است ، آشنا شویم .

پارچه تافته

این پارچه که بافتی ساده دارد،دارای ظاهری نرم، صاف و کمی خشک در دو نوع براق و مات است که نوع شفاف و براق آن خریدار بیشتری دارد. پارچه تافته دارای خطوط ظریف ریب مانند است که در اثر استفاده از پود ضخیم تر از تار به وجود می آید. این پارچه در اصل از فیلامنت ابریشم طبیعی بافته می شود، اما امروزه در بازارجنس  پارچه های تافته از پنبه و پشم و الیاف مصنوعی است. این پارچه برای لباس های مجلسی و مهمانی مناسب است.

پارچه حریر ابریشمی نیز محکم ، لطیف و ظریف است که در برابر چروک شدن مقاومت زیادی دارد. این پارچه از براقیت خاصی برخوردار است. گرچه پارچه ابریشمی تجملی و گران قیمت است ،ولی زیبایی آن باعث شده که در بسیاری از موارد الیاف مصنوعی جایگزین فیلامنت ابریشم طبیعی شود. پارچه حریر ابریشمی برای تهیه لباس های فانتزی کاربرد دارد.

منیژه کاظمی/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)