بانوی صورتی، صدای کره شمالی

دومین فرد معروف کره شمالی که با صدای رسای خود به محکوم کردن دشمنان این کشور و اعلام خبر شلیک موشک های دوربرد و آزمایش های هسته ای می پردازد،‌ زنی است با لباس سنتی کره ای که روزگاری بازیگر بوده و حالا مشهورترین گوینده خبر است، قهرمان ملی و الگویی برای دختران کره ای.

0

ری چون هی کیست؟

ری چون هی زادهٔ ۸ ژوئیهٔ ۱۹۴۳ سیاستمدار، گوینده اخبار و روزنامه‌نگار اهل کره شمالی است که در خانواده‌ای فقیر در جنوب شرق کره شمالی متولد شده است و در حال حاضر در پیونگ یانگ زندگی می کند.


گوینده کهنه‌ کار بازنشسته

این گوینده کهنه‌ کار و مورد علاقه کیم جونگ-اون همواره هنگام اعلام اخبار مهم کره شمالی یک لباس صورتی سنتی به تن دارد؛ به همین دلیل به او لقب «بانوی صورتی» داده‌اند. در واقع مدت‌ هاست که این گوینده خبر ۷۰ ساله بازنشسته شده است؛ اما هر زمان که لازم است خبر مهمی به اطلاع جهانیان برسد، او به سر کار خود بازمی‌گردد.


همه جلوی تلویزیون میخکوب می شوند

ری چون هی پس از کیم جونگ اون  دومین فرد معروف کره شمالی است وچنان نقش مهمی در کره شمالی دارد که هر زمان تصویر او بر صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود، ناخودآگاه تشویق بینندگان را در پی دارد و بسیاری نیز با دیدن چهره او در قاب تلویزیون در جای خود میخکوب می شوند تا ببینند این بار چه خبر مهمی را برای گفتن دارد.

وی در گذشته بازیگر بود اما کیم ایل-سونگ، نخستین رهبر کره شمالی، او را تشویق کرد به کار گویندگی خبر روی بیاورد.

ری چون-هی در سال ۱۹۷۱  میلادی (۱۳۵۰خورشیدی) برای نخستین ‌بار در تلویزیون ظاهر شد. او بیش از۴۰ سال است که با حضور در تلویزیون دولتی کره شمالی و با صدای رسای خود به محکوم کردن دشمنان این کشور، اعلام خبرهای مربوط به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌ یانگ و شرح زندگی سه نسل از رهبران کره شمالی پرداخته و با صدای تأثیرگذارش به مشهورترین گوینده خبر این کشور تبدیل شده است. به ری چون-هی، لقب «صدای کره شمالی» نیز داده‌اند.تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد چهره او در گذر زمان تغییری نکرده و حتی ذره‌ای هم پیر نشده است.


قهرمان ملی و الگوی دختران

از نظر بسیاری از مردم کره شمالی، ری چون-هی یک قهرمان ملی است البته موفقیت و شهرت او به هیچ وجه تصادفی نیست؛ برخی معتقدند قدرتی که در صدای او وجود دارد در صدای هیچ گوینده دیگری در این کشور وجود ندارد و شور و شوقی که ری چون هی هنگام اعلام خبر آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی و اخبار “موفقیت”های پیشین کره شمالی از خود نشان داد، باعث شده که وی در میان دختران و زنان کره ای خصوصاً مجریان تلویزیونی به الگو تبدیل شود.

این مجری باسابقه همچنین در روز ۸ ّ ژوئیهٔ  ۱۹۹۴نیز خبر مرگ کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی را اعلام کرد بود. رهبری کره شمالی در سال۲۰۱۲ نیز افتخار اعلام خبر شلیک موشک بالستیک دوربُرد را به ری چون هی داده بود.


گوینده صاحب سبک

 “ری چون هی” سال ها درتلویزیون کره شمالی فعالیت کرده و سبک او در مقایسه با خبرخوانان دیگر نمایشی تر است وبه نظر می رسد پیروان زیادی دارد.وی قصد دارد در دوران بازنشستگی‌اش با کار در پشت صحنه به تربیت گویندگان جوان بپردازد؛ اما، هر زمان که لازم است خبری بسیار مهم و ناگهانی به مردم این کشور و جهانیان اعلام شود، این گوینده به سر کار خود بازمی‌گردد.

 

/انتهای متن/

 

درج نظر