مردم نگران عدم توزیع وسایل جلوگیری از بارداری در سطح کشور نباشند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آحاد جامعه و کارشناسان نگران حذف بودجه کنترل جمعیت در وزارت بهداشت نباشند.

0

سرویس خبر به دخت/

مرضیه وحید دستجردی در گفت وگویی اعلام کرد: پیش از این در بسیاری از مناطق، مردم، هزینه خدمات جلوگیری از بارداری را از جیب خود و یا از طریق بیمه ها پرداخت می کردند. در حال حاضر، معنی اینکه بودجه تنظیم جمعیت در وزارت بهداشت به صفر رسیده، این است که خدماتی که قبلاً توسط وزارت بهداشت در برخی مراکز بهداشت و نه در تمام آنها، به صورت رایگان ارائه می شد، حذف شده است. وگرنه ما از توزیع و ارائه این خدمات در داروخانه ها، جلوگیری نکرده ایم.

وی افزود: ارائه خدمات رایگان تنها مخصوص برخی مراکز بهداشتی خاص بود که با اجرای طرح پزشک خانواده، این مراکز نیز تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرند و مباحثی چون فاصله گذاری میان زایمان ها و سلامت مادر و نوزاد، که در مقوله سلامت جمعیت وزارت بهداشت قرار دادند، از طریق طرح پزشک خانواده و به صورت رایگان تامین می شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم نگران عدم توزیع وسایل جلوگیری از بارداری در سطح کشور نباشند، اظهار داشت: در توزیع وسایل جلوگیری از بارداری هیچ محدودی وجود ندارد و عرضه این وسایل مثل online pokie machine games قبل بوده و محدود نشده است. مراکز تجهیزات پزشکی و شرکت های داروسازی، دستگاه ها و وسایل کنترل بارداری را می سازند و تولیدات آنها متوقف نمی شود. مردم هم طبق نظر خود، همان طور که این وسایل را قبلاً از جیب خود تهیه می کردند، امروز نیز به راحتی می توانند این وسایل را از داروخانه ها تهیه کنند.
چندی پیش نیز مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته که بودجه کنترل جمعیت حذف شده است نه تنظیم خانواده، گفت: تنظیم خانواده و کنترل جمعیت دو مقوله جدا از هم است و بحث ما تنظیم خانواده به معنای کنترل جمعیت نیست. تنظیم خانواده به خانواده ها می گوید که با آگاهی، آزادانه فرزند بیاوریم و فرزندآوری را مناسب با سیستم جسمی مادر تعیین می کند.

مهرخانه/انتهای متن/

درج نظر