شب ادراری را با این خوردنی ها درمان کنید

شب ادراری کودکان مشکل شایع و آزار دهنده ایست که در بیشتر کودکان مشاهده می شود , اگر می خواهید با کمک طب سنتی بهترین روش ها را با استفاده از گیاه درمانی برای درمان شب ادراری پیدا کنید، این مقاله را حتما بخوانید.

0

در دوره ای از کودکی ، یکی از مسائلی که باعث اذیت بعضی از والدین می شود، شب ادراری فرزندشان است. شب ادراری نه فقط برای خانواده بلکه برای خود کودک نیز آزار دهنده است.

برای همین هم  بسیاری از خانواده ها برای درمان این مسئله به پزشک مراجعه می کنند.

اول از همه باید بدانیم که شب ادراری امری ناخودآگاه است و فرد بر آن اراده ای ندارد.

 

علل شب ادراری

اما باید دید علت های شب ادراری چیست؟

 در واقع این مشکل زمانی بروز می کند که مثانه فرد در طول خواب آن قدر پر می شود که ظرفیتش تکمیل شده و ادرار اضافی را به شکلی غیرارادی خارج می کند.

درعین حال این حس پر بودن مثانه آن قدر قوی نیست که فرد را از خواب بیدار کند تا ادرار را دفع کند.

 از دلایل شب ادراری می توان به وجود اختلال در هورمون های بدن، مشکل مثانه، ناآرامی هنگام خواب، مصرف دارویی خاص، مشکلات روانی و یا ژنتیک اشاره کرد، اما یکی از عوامل تأثیرگذار هم تغذیه است.


غذاهایی که موثرند

برای چاره کردن مشکل شب ادراری باید دانست چه مواد غذایی بر شب ادراری اثر دارند. این مواد غذایی را بهتر است کودک در طول شب و چند ساعت پیش از خواب مصرف نکند. این مواد غذایی حساسیت و تولید ادرار را افزایش می دهد که همین امر می تواند منجر به عدم کنترل کودک بر ادرار و شب ادراری شود.

 چای، قهوه، شکلات، کاکائو، نسکافه، دوغ و هندوانه از خوراکی هایی هستند که در شب ادراری اثر دارند و کودک را باید از خوردن آن در شب پرهیز داد.


توصیه های درمانی دیگر در خوراکی ها

خوراکی هایی هم هستند که با مصرف آن می توان بر شب ادراری غلیه کرد:

1- یک سوم قاشق چای‌خوری پودر قولنجان را  کودک قبل از خواب زیر زبان نگه دارد. می توانید از دم کردۀ پودر ریشه ی  قولنجان هم به کودک بدهید.

 2-دم کردۀ آویشن یا قطرۀ آویشن (تیمِکس) مخصوصاً سوسَن‌بر(آویشن وحشی) شب ها برای کودک استفاده شود.

 3- یک استکان چای زعفران و پودر شاخه نبات( نیم گرم پودر سَر گُلِ زعفران+ یک قاشق غذاخوری پودر شاخه نبات+ یک استکان آبجوش) برای کودک آماده کنید تا شب بخورد.

4-دم کردۀ گل راعی هم برای این کار مفید است.

 

/انتهای متن/

درج نظر