سازمان زمین‌شناسی به نخستین بانوی معاون وزیر صنعت سپرده شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «راضیه لک» را به‌عنوان رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور منصوب کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، پیش از خانم لک، محمد تقی کره ای ریاست را بر عهده داشت.
به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، لک با مدرک دکترای تخصصی زمین‌شناسی از دانشگاه تربیت معلم تهران، پیش از این مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات و بودجه این سازمان بود.
پیش از این وی دانشیار پژوهشکده علوم‌زمین، رئیس گروه ژئوفیزیک دریا، معاون مدیر زمین‌شناسی دریایی، سرپرست دفتر زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین کارشناس رسوب‌شناس و کارشناس اکتشاف در سازمان صنایع و معادن استان همدان بوده است.
لک در هدایت و اجرای 11 طرح ملی و کاربردی از جمله مخاطرات زمین‌شناسی دریاچه ارومیه و پتانسیل‌یابی استحصال املاح اقتصادی از آن، زمین‌شناسی دریایی خلیح‌فارس تا مرز آبی کشور، پتانسیل‌یابی منابع آب کارستی کشور، دیرینه اقلیم، ژئوشیمی و هیدروژئوشیمی دریاچه مهارلو، پتانسیل‌یابی رسوبات سد باطله مس سرچشمه، تغییر اقلیم هولوسن تالاب‌های ساحلی کشور، اثرات زیست‌محیطی ساخت پل خلیج‌فارس بر جنگل‌های حرا، اثرات ساخت جزایر مصنوعی کشور امارات بر خلیج‌فارس و… نقش داشته است.
تالیفاتی مانند کتاب زمین‌شناسی دریایی خلیج فارس، اطلس سنگ‌های رسوبی تخریبی، انتشار بیش از 60 مقاله در مجلات علمی معتبر و بیش از 300 مقاله در همایش‌های داخلی و بین‌المللی،ارایه بیش از 35 گزارش طرح پژوهشی، نظارت علمی بیش از 20 طرح پژوهشی و انتشار بیش از هشت اطلس نقشه‌های دریایی در کارنامه لک دیده می‌شود.
به گزارش به دخت، رییس جمهوری هشتم شهریورماه در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.

/انتهای متن/

درج نظر