علل خشکی پوست، نحوه برخورد با آن

پرسش و پاسخ پزشکی

با شروع فصل سرما در اثر باد، دمای زیاد و شرایط آب و هوایی، خشکی و ترک پوست بدتر می شود. خانم دکتر کتابچی مشاور پزشکی سایت به دخت در رابطه با خشکی پوست توصیه هایی دارند که با هم می خوانیم.

0

سوال:

سلام،

 من پوست خشکی دارم. مدتی است که خشکی پوستم خیلی شدید وآزار دهنده شده.

سوالم اینه که اگه هر لحظه از کرم های مرطوب وچرب کننده استفاده کنم به پوستم آسیب نمی زنه واگر خیر شما چه کرمی رو پیشنهاد می کنید؟

پاسخ مشاور پزشکی:   

هرچند جنس پوست و خشکی و چربی آن تا حدی از مسائل ارثی تبعیت می کند، ولی میزان خشکی پوست می تواند از علل تغییرات آب و هوایی، تغییرات تغذیه ای و تغییرات هورمونی متاثر شود.

همچنین بعضی از تغییرات سیستمیک مانند مشکلات غده تیرویید و مشکلات هورمون های زنانه نیز ممکن است با تغییرات پوستی در فرد همراه باشند.

بنابراین یک چکاپ کامل که شامل هورمون های تیرویید، پرولاکتین  و هورمون های زنانه هم باشد، انجام دهید.

به تغییرات تغذیه ای خود در مدت اخیر فکر کنید.

برای ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع و کوهنوردی و… که باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست می شود ، وقت کافی اختصاص دهید.

به تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روی پوست خود دقت کنید (مثلا اگر سرما باعث خشکی پوست شما میشود، سعی کنید تماس هوای سرد با پوست خود را به حداقل برسانید).

از استرس دوری کنید.

به مصرف غذاهای حاوی ویتامین های موثر بر پوست (مانند ویتامین E که باعث نرمی و شفافیت پوست میشود و بیش از هرچیز در زیتون وجود دارد) توجه کنید.

اگر علیرغم توجه به همه موارد فوق زیر نظر متخصص پوست، علتی برای تشدید خشکی پوست خود پیدا نکردید، می توانید زیر نظر پزشک، از کرم های مطمئن و با پایه گیاهی استفاده نمایید.

/انتهای متن/

درج نظر