شش عاملی که به مبلمان منزل آسیب می زند

مبلمان هر منزل یکی از وسایل مهم در دکوراسیون  و در عین حال وسیله ای کاربردی در خانه های امروزی است، به خاطر همین هم محافظت و نگهداری درست از آن، باعث می شود خانه ای شیک و زیبا داشته باشیم و هر چند وقت یکبار به خاطر فرسودگی مجبور به پرداخت هزینه گزاف، برای خرید دوباره مبلمان نشویم. در این مقاله شما را با عواملی که عمر مبلمان را کوتاه می کنند، آشنا می کنیم.

0

هنگامی که مبل فروش این تضمین و اطمینان را به شما می دهد مبلی را که می خواهید بخرید، دست نخورده و نو است، بهتر است کمی قبل از خرید آن، در مورد مبل مورد نظر و چگونگی نگهداری اش تحقیق کنید؛ مخصوصا اگر تصمیم به خرید مبلمان چرمی دارید یا اگر فرزند خردسال در خانه  دارید، بهتر است به سمت خرید کالاهای بادوامی  که از جنس “مایکرو فیبر” ساخته می شوند، بروید.

در این مقاله ما شما را با راه هایی که منجر به آسیب مبلمان منزل می شود ،آشنا می کنیم  و راهکار های لازم را برای نگهداری بهتر مبل مان منزلتان به شما نشان می دهیم.

 

1- نور خورشید:

پرده ها و کرکره ها نمی توانند به طور کامل از مبلمان نو و دست نخورده شما در برابر نور خورشید محافظت کنند، تا رنگ مبلمان تغییر نکند. پس مطمئن شوید که کوسن ها را در جای مناسب مبل گذاشته اید ودر کل مبلمان خانه خود را به نحوی قرارداده اید که همه قسمت ها به طور مساوی و یکسان در معرض نور آفتاب باشند.

شما می توانید برای محافظت بیشتر از نوار های مخصوص پنجره، که نسبت به اشعه ماورای بنفش حساس هستند، استفاده کنید.  این نوار ها تا حد ممکن می توانند از آسیب و ضرر مستقیم نور خورشید به مبلمان شما جلوگیری کنند. نوار ها در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کرده و از پوستتان هم در برابر آفتاب محافظت می کنند.


2-دمای خانه:

توجه کنید نم، خشکی بیش از حد،  گرما و سرمای زیاد می تواند روی مبل شما اثر بگذارد. پس بهتر است درجه حرارت خانه متوسط باشد.

مطمئن شوید که خاک و گرد و غبار چوب مبل، به خوبی گرفته شده و چوب مبلمان واکس خورده باشد، تا به این ترتیب چوب ها ترک و شکاف برندارند.

 

3- مواد شوینده:

در ساختن همه مواد شوینده از یک فرمول خاص و یکسان استفاده نشده است. شاید برخی از شوینده ها باعث آسیب و خرابی مبلمان شما شود.

حتی اسپری ها و افشانه های فابریک می توانند به روکش چرمی مبلمان منزل شما آسیب بزنند. قبل از مصرف پاک کننده ها و شوینده ها برای یک مبل جدید، قبلا شوینده را روی سطحی امتحان کنید و سپس مواد شوینده را به آرامی و نرمی بر روی مبل خود ریخته و با برس مخصوص مالش دهید.

تا آنجایی که می توانید از شوینده های طبیعی قبل از مصرف مواد شیمیایی استفاده کنید.

برای مثال می توانید از محلول آب و نمک برای  پاک کردن لکه های تازه از روی چوب و یا فرش استفاده کنید.

 

4-مهمانی ها و جشن ها:

مهمانی ها و جشن ها می توانند احتمال ریختن لکه ها را روی مبل خانه افزایش دهند. پس می توانید برای پیشگیری از ریختن غذا و مواد خوراکی روی مبل، از زیر لیوانی ها و یا دستمال های کوچک مخصوص مبل استفاده کنید. انواع نوشیدنی ها را داخل آشپز خانه،  پذیرایی یا پاسیو قرار دهید. همیشه در مهمانی ها از آب های معدنی و یا گاز دار همراه با غذا استفاده کنید زیرا در صورتی که غذایی ریخته شود، آب معدنی و یا آب گاز دار می تواند مانند یک شوینده و پاک کننده لکه ها عمل کند.

 

5-تعداد دفعات پاک کردن مبل:

تمیز کردن منظم خوب است. اما تمیزی بیش از حد می تواند یک مشکل به حساب آید.

اگر نگران آلودگی و گرد وخاک هستید،  کوسن ها و دسته مبل را با روکش های مخصوص بپوشانید.

در هنگام تمیز کردن و پاک کردن آنتیک ها و وسایل گران قیمت عجله نکنید. اگر لکه یا خراشی از چوب مبلمان پاک نمی شود، از مالش بیش از حد با دستمال خودداری کنید.

 

6-عادت غلط نشستن روی مبل:

آیا شما همیشه به یک حالت روی مبل می نشینید؟

آیا همیشه  پاهای خود را بالا روی میز قهوه می گذارید؟

بهتر است برای افزایش طول عمر و دوام مبل خانه،  همیشه یک حالت برای نشستن نداشته باشید واگر حیوان خانگی دارید اجازه ندهید تا روی مبل شما بخوابد در عوض می توانید از تختخواب های مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید.

منبع: ام اس ان/انتهای متن/

درج نظر