جراحی وسواس برای نخستین بار در خاورمیانه

عضو گروه ویژه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشک ایران گفت: هفته گذشته برای نخستین بار در کل خاورمیانه، اولین جراحی ساده مغزی برای درمان وسواس بسیار شدید در ایران با موفقیت انجام شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پرورش عضو گروه ویژه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری جراحی وسواس که در بیمارستان حضرت رسول‌ اکرم برگزار شد گفت: تاکنون بیش از 500 جراحی برای درمان مشکلات حاد مغزی همانند پارکینسون در این مرکز انجام گرفته است.

پرورش ادامه داد: هفته گذشته برای نخستین بار در خاورمیانه، اولین جراحی ساده مغزی برای درمان وسواس بسیار شدید در این مرکز با موفقیت انجام شده است.

عضو گروه ویژه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: جراحی وسواس در کشورهای اروپایی یکصد و 50 هزار پوند، در آمریکا نزدیک به 250 میلیون دلار و در ایران با حمایت‌های بیمه تنها به قیمت 8 میلیون تومان انجام می‌گیرد؛ هزینه‌ای که علاوه بر جراحی وسواس شامل سایر جراحی‌ها همچون پارکینسون با روش نوین و خاص شامل می‌شود.

 این عضو گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به روش جراحی درمان وسواس، بیان کرد: قیمت این جراحی در ایران تنها نیم درصد هزینه های آن در سایر جهان است و در این روش ( الکترو تاکسید ) بیمار حین جراحی کاملا هوشیار است و در همان حالت با شناسایی محل دقیق اختلال، الکترودهای یک و نیم میلی موقتی کارگذاری می شود که درصورت جواب دهی بیمار به درمان حتی در همان حین جراحی بعد از مدتی این الکترودها ی موقتی از مغز خارج و الکترودهای دائمی برای تحریک لایه های عمقی مغز کار گزاری و فعال می‌شوند.

همه وسواسی‌ها جراحی نمی‌شوند

 پرورش یادآور شد: البته همه وسواسی‌ها را جراحی نمی‌کنیم بلکه روش درمان جراحی وسواس که بیش از ۸۰ درصد موفقیت آمیز است، فقط برای بیمارانی با درصد وسواسی بسیار شدید و غیر قابل درمان با دارو انجام می شود.

 وی خاطر نشان کرد: به طور کلی آمار عوارض این گروه از جراحی‌های انجام شده به روش الکترو تاکسید در جهان به گونه ای است که تقریبا 8 درصد جراحی ها به عفونت می‌انجامد درحالیکه به علت استفاده از بهترین تجهیزات و به کارگیری جدیدترین روش‌های به روز و استاندار در ایران، میزان عوارض بعد از این جراحی ها زیر نیم درصد است.

/انتهای متن/

درج نظر