12 عادت مهم زنانی که موفقند

افراد مصمم و زنان با اراده همیشه در کارهای خود موفق هستند. زیرا این افراد دیگران را تحت تاثیر خود قرار می دهند و کارها را به نحوی هدایت می کنند که به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. این زنان خصوصیات و عادت هایی دارند که باعث پیشرفت شان می شودو آنها را از دیگران جدا می کند.

0

زمانی که صحبت از  اعتماد به نفس می شود، یک چیز قطعی است وحقیقت دارد که افراد مصمم و با اراده همیشه در کارهای خود موفق هستند.  زیرا افراد مصمم دیگران را تحت تاثیر خود قرار داده و کارها را به نحوی هدایت می کنند که به بهترین شکل ممکن است انجام گیرد.

هنری فورد مشهور بارها گفته است اگر فکر می کنید شما می توانید و یا برعکس نمی توانید کاری را انجام دهید،  در هر دو صورت در مودر خودتان درست فکر کرده اید.

توجه کنید این مسئله مهم است که افکار و روحیه شما اثری قدرتمند روی توانایی هایتان دارد تا به این وسیله شما به موفقیت دست یابید.

در نتایج مطالعات اخیر در دانشگاه ملبورن چنین به دست آمده که افراد سالم و باا راده برای به دست آوردن سود و پاداش بیشتر تلاش می کنند. در واقع این افراد نسبت به دیگران در امور شغلی خود سریعتر پیشرفت می کنند.

دانستن اینکه چگونه مصمم و با اراده باشیم، بسیار اهمیت  دارد. مخصوصا فهمیدن اینکه چگونه زنی مستقل و با اراده باشیم موضوعی است که می تواند ما را از دیگران مجزا می کند.

به همین دلیل من  مطالعات و بررسی هایی داشتم  تا 12 عادت مهم و با ارزش افراد مصمم و با اراده را روشن کنم. شما می توانید این عادات و رفتارها را در برنامه خود بگنجانید.

.

  • با تمام وجود شاد  و راضی اند:

شادی و حس خوشحالی ، یکی از عناصر مهم استقلال و اراده قوی است. زیرا بر حسب مصمم بودن در آنچه که انجام می دهید، شما باید از آنچه که هستید خوشحال و راضی باشید. افرادی که وجودشان مملو از اراده است از فضیلت و کمالات خود احساس رضایت و شادمانی می کنند. این افراد نقطه مقابل کسانی هستند که از داشته های خود ناراضی اند. افراد با اراده می دانند که نبایستی به حرف دیگران توجه کرد؛ زیرا شما هرگز با حرف دیگران خوب و یا بد نمی شوید.

.

  • زود قضاوت نمی کنند:

افراد مستقل و با اراده،  نسبت به دیگران قضاوت زود نمی کنند؛ زیرا می دانند که هر کسی چیزی برای گفتن دارد. انسان های با اراده دلیلی نمی بینند که دیگران را از جایگاه بلندشان به خاطر اینکه احساس خوبی در مورد خود دارند به زیر بیاورند.

.

  • تا زمانی که مطمئن نشدند کاری را می خواهند انجام دهند، پاسخ مثبت نمی دهند:

تحقیقات و بررسی هایی که در دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو انجام گرفت، نشان داده است که گفتن کلمه “نه” مشکل و سخت است. افراد بسیاری با خودداری کردن از گفتن این کلمه،  دچار استرس، آشوب و اضطراب بالایی می شوند. اما زنان مستقل و با اراده می دانند گفتن کلمه “نه” راحت تر است و این توانایی و قابلیت را در خود دارند که در موارد ی  که لازم باشد رک بوده و بی پرده و شفاف پاسخ منفی بدهند.هنگامی که این افراد می خواهند نسبت به انجام کاری پاسخ منفی بدهند، از گفتن عباراتی مانند” فکر نمی کنم که بتوانم” و یا “مطمئن نیستم” دوری می کنند. آنها با اعتماد و اراده قوی جواب منفی می دهند؛ زیرا می دانند که گفتن کلمه “نه” نسبت به عمل یا کاری ،  کارها و اعمال شان را دارای اهمیت کرده و برای آنها احترام به وجود می آورد.  در واقع افراد موفق این فرصت و موقعیت را دارند که کارهای خود را با موفقیت کامل به پایان برسانند.

.

  •  بیشتر از اینکه صحبت کنند، خوب گوش می دهند:

افراد مصمم، بیشتر از حرف زدن خوب گوش می دهند؛ زیرا آنها احساس نمی کنند که در اثبات چیزها کمبودی دازند. افراد مصمم در واقع  می دانند از طریق گوش دادن دقیق و توجه کردن به حرفهای دیگران بهتر یاد می گیرند و به کمال می رسند. در عوض جستجوی موقعیت ها و فرصت هایی که بخواهند خودشان را به دیگران ثابت کنند، آنها بر خود حرف و عمل دیگران متمرکز می شوند. زیرا این افراد می دانند که با این روش لذت و رضایت بیشتری به دست آمده و تبادل نظر و گفتگوی خوب و موفقی با دیگران را داشته اند.

.

  • با قاطعیت صحبت می کنند:

بندرت پیش می آید که بشنویم افراد مصمم و با اراده،  عباراتی مانند” هوم، من مطمئن نیستم” یا “فکر می کنم” را به کار ببرند. افراد مصمم قاطعانه صحبت می کنند زیرا آنها می دانند اگر نتوان افکار و ایده های خود را با دلیل و مدرک قاطعانه انتقال داد، کاری بسیار دشوار است که دیگران را مجبور کنیم تا به حرف های ما گوش بدهند.

.

  • به دنبال کمترین موفقیت ها هستند:

افراد مصمم عاشق این هستند که خود را به چالش بکشند و با دیگران رقابت کنند، حتی اگر تلاش های آنها منجر به پیروزی های کوچک شود. شادی ها و موفقیت های کوچک سبب ساخته شدن گیرنده های تازه و جدید هورمون آندروژن در قسمت هایی از مغز می شود و مغز به این ترتیب تحریک می گردد. افزایش ترشح و ساختن گیرنده های آندروژن باعث بالا رفتن اثر تستوسترون شده و در نهایت میزان شور و شوق و اعتماد به نفس برای غلبه بر چالش هایی که در آینده پیش رو است زیاد تر می شود.

.

  • ورزش می کنند:

مطالعه ای که در شرق انتاریو انجام گرفت، نشان داد افرادی که دو بار در هر هفته به مدت 10 هفته ورزش می کنند، از لحاظ روابط اجتماعی، وضعیت تحصیلی، حالات جسمی و روحی احساس بهتری دارند. این افراد از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. در واقع براثر ورزش  ترشح هورمون آندروفین که باعث بروز این حالات می شود ، افزایش می یابد.

.

  • به دنبال جلب توجه نیستند:

زنان مصمم می دانند که اگر خودت باشی بسیار مهم تر و تاثیر گذارتراز آن است که سعی می کنی ثابت کنی اهمیت داری. مردم بسرعت جذب اخلاق واقعی شما می شوند نه آنچه که وانمود می کنی هستی.

افراد مصمم اغلب خود واقعی و اخلاق واقعی خود را نشان می دهند. این افراد در راس کسانی هستند که نمی خواهند جلب توجه کنند. افراد مصمم و با اراده تشنه تشویق و آفرین گفتن نیستند زیرا آنها از درون وجود خود به ارزش کارهایشان می رسند.

.

  •  از اینکه اشتباه کنند نمی ترسند:

افراد مصمم از اینکه برداشت اشتباه از آنها شود، ترسی ندارند. این افراد دوست دارند عقاید خود را بگویند و می خواهند محکم و استوار بمانند. زیرا این افراد چیزهای زیادی را از مواردی که اشتباه کرده اند، اموخته اند و سایرین هم از آنها زمانی که راه را  درست رفته اند چیزهای زیادی آموخته اند. افراد مصمم به توانایی خود ایمان دارند و برای اشتباهات شان مثل یک انسان خرد و حقیر رفتار نمی کنند.

.

  •  از فرصت های بدون ترس و نگرانی استفاده می کنند:

زمانی که زنان با اراده فرصت و یا موقعیتی را می یابند زود از آن استفاده می کنند و در عوض اینکه نگرانی به خود راه بدهند و یا از آینده بترسند از خودشان می پرسند: چه چیزی می خواهد جلوی مرا بگیرد؟ چرا من نمی توانم این کار را انجام بدهم؟ ترس مانع پیشرفت این افراد نمی شود زیرا آنها می دانند که اگر کاری را امتحان نکنند هرگز به موفقیت نمی رسند.

.

  • با سایرین رفتار خوبی دارند:

افردای که به خود اطمینان ندارند، همیشه سعی می کنند از دیگران انتقاد کرده، از آنها سوءاستفاده کنندو برای اینکه خود را اثبات کنند از سایرین خرده می گیرند. اما افراد با اراده نگران روابط خود با دیگران نیستند، زیرا از درون شاد و مصمم هستند. افراد موفق در عوض تمرکز بدبینانه و نامطمئن درونی، به بیرون متمرکز می شوند.

.

  •  از کمک خواستن هراسی ندارند:

این افراد می دانند کمک خواستن از دیگران به معنی ضعف و کم توانی نیست.آنها نقاط قوت و ضعف خود را می شناسند و با کمک دیگران کمبودها و خلأ های خود را پر می کنند. افراد موفق می دانند که یاد گرفتن از کسی که تجربه و تخصص بهتری دارد، برای رسیدن به پیشرفت و کمال راهی درست و پسندیده است.

منبع: ام اس ان/انتهای متن/

 

درج نظر