طراحی ساعت پیشرفته برای بهبود خواب کودکان

محققان ساعت جدیدی طراحی کرده اند که به واسطه نور و صدا به بهبود الگوی خواب کودکان کمک می کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، این ساعت که توسط محققان یک استارت آپ در سانفرانسیسکو طراحی شده است، همانند یک چراغ خواب کار می کند و صداهای آرام بخشی را از جمله صدای باران، نویز سفید یا صدای اقیانوس پخش می کند.
نویز سفید (White Noise) برای اشاره به صدای برفک تلویزیون یا صدای آرام ریزش باران و صدای برخورد امواج به ساحل به کار می‌رود، اما فیزیکدانان تعریف بسیار دقیق‌تری دارند.
نویز سفید یک نویز تصادفی است که تراکم طیفی ثابت دارد – به این معنا که این نویز دامنه یا تراکم مشابهی در سراسر طیف فرکانس‌های صداهای قابل‌شنیدن (20 تا 20 هزار هرتز) دارد. نویز سفید به این علت سفید نامیده شده است که مانند نور سفید، که آمیزه‌ای از همه طول‌ موج‌های مرئی نور است، أمیزه‌ای از همه فرکانس‌های قابل‌شنیدن است.
وجود همه فرکانس‌های قابل‌شنیدن در نویز سفید باعث شده است که اغلب از آن برای پوشاندن سایر صداها استفاده کنند، برای مثال برخی از افراد از دستگاه های مولد نویز سفید که می‌تواند سروصداهای آزاردهنده محیطی را بپوشاند، به عنوان وسیله کمک به خوابیدن استفاده می‌کنند.
این ساعت جدید در صبحگاه و نیم ساعت قبل از بیداری کودک به رنگ زرد درخشان در می آید، موسیقی ملایم پخش می کند و در نهایت زمانی که روز باید شروع شود به رنگ سبز درمی آید.

/انتهای متن/

درج نظر