حضور 14 هزار کودک بی سرپرست در اردوگاه پناهجویان کاکس بازار

دولت بنگلادش روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد حدود 14 هزار کودک بی سرپرست در اردوگاههای پناهجویان روهینگیا در منطقه کاکس بازار این کشور حضور دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا،به گفته معاون سازمان خدمات اجتماعی بنگلادش،بیشتر این کودکان در جریان خشونت های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین،پدر،مادر و یا هر دو آنها را از دست داده اند.
‘پریتام کومار چودری’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در داکا اظهار کرد تعدادی از کودکان ساکن در اردوگاههای کاکس بازار که به همراه بستگان خود به بنگلادش فرار کرده اند از سرنوشت پدر و مادر خود اطلاعی ندارند.
وی اظهار کرد دولت بنگلادش در نظر دارد برای حمایت بیشتر از این کودکان، مرکزی ایجاد کند.
این درحالی است که سازمان های حقوق بشری در خصوص احتمال سوء استفاده از این کودکان توسط باندهای قاچاق انسان هشدار داده اند.
بنگلادش در حال ساخت بزرگترین ارودگاه مهاجران جهان در منطقه کاگس بازار است.
سازمان ملل متحد چندی پیش در گزارشی اعلام کرد تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در 25 آگوست(سوم شهریور) به بنگلادش گریخته اند به 536 هزار نفر رسیده است.
این سازمان همچنین اعلام کرده است که که در میان مهاجران روهینگیا 320 هزار کودک حضور دارند که یک سوم این افراد زیر پنج سال هستند.
واکنش نظامی ماه گذشته( 25 آگوست) میانمار به حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش رستگاری ارکان روهینگیا(ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین سبب شده که بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش فرار کنند.
پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در منطقه کاکس بازار حضور داشتند.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در مقابل خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.

/انتهای متن/

درج نظر