تاکید ایران و سوئد براجرایی شدن تفاهم نامه مشترک در حوزه زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با سفیر سوئد در تهران با اشاره به اهمیت فهم مشترک در حل مسائل روز جهان، بر ضرورت تعامل در عرصه بین الملل تاکید کرد.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار در ملاقات با خانم هلنا سونگلند به برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران  اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ششم، سه حوزه مسئولیتی را پیگیری می کنیم که شامل ارزیابی اثرات همه پروژه های کشور در دستگاه های مختلف زنان و خانواده، بربرنامه ریزی برای نگاه متعادل جنسیتی به زنان و ارتقاء وضعیت مدیریتی زنان است.

وی با هشدار نسبت به گسترش خشونت و آثار منازعات مسلحانه بر وضعیت زنان و کودکان و ضرورت اقدام هماهنگ جامعه جهانی در رفع آن، افزود: وضعیت در یمن، سوریه و میانمار غیر قابل توجیه است.

ابتکار با اشاره به اقدامات یک طرفه دولت آمریکا در ایجاد بحران و نظرات عقلا و اندیشمندان در رد اینگونه رفتارهای خصمانه، گفت: نگاه همه جانبه به موضوعات اولویت دار در سطح بین الملل مانند برجام مهم است؛ بی تردید برجام برای ایران، منطقه و جهان تاثیرات مثبت داشته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به تفاهم نامه مشترک با سوئد، زمینه های همکاری را توانمند سازی زنان در حوزه فناوری اطلاعات، کارآفرینی و محیط زیست و تغییر اقلیم دانست.

ابتکار تاکید کرد که مصوبه دولت در زمینه اختصاص سهم ۳۰ درصدی به مدیران زن را اجرا خواهیم کرد.

در این ملاقات خانم هلنا سونگلند با اظهار علاقه برای توسعه روابط با ایران نه تنها در سوئد بلکه در اتحادیه اروپا، بر اهمیت توجه به موضوع توانمندسازی زنان و کارآفرینان زن و رویکرد تقویت نقش آنان در سیاست خارجی سوئد تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه اقتصاد کشورش و سهم ۶۰ درصد آنان از بازار کار گفت: زنان نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی سوئد داشته اند.

سفیر سوئد همچنین بر اجرایی شدن  تفاهم نامه مشترک در زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.

خانم سونگلند به اقدامات سوئد در زمینه حمایت از پناهندگان سوری نیز اشاره داشت.

وی در خاتمه با تاکید بر حوزه های مشترک کاری، برای اجرایی شدن هرچه سریعتر آنها ابراز امیدواری کرد.

/انتهای متن/

درج نظر