دختر بیمار هفت ساله رامیانی زیرپوشش بهزیستی قرار گرفت

مدیرکل بهزیستی استان گلستان می گوید که صبا حیدری دختربچه هفت ساله از اهالی روستای توران فارس شهرستان رامیان که از بیماری و محرومیت رنج می برد، زیرپوشش حمایتی این نهاد قرار گرفته است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ابراهیم غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دختربچه به دلیل سابقه بیماری های سرخک و سرخجه که در گذشته داشته، به بیماری تنفسی مبتلا و این بیماری نیز به چشم های این کودک آسیب زده و او را دچار مشکل بینایی کرده است.
وی گفت: داشتن بیماری صرفا دلیلی برای زیرپوشش قرار دادن این دختربچه نبود اما به دلیل کم بینایی که نوعی معلولیت به شمار می رود، از این حیث این کودک زیرپوشش حمایتی بهزیستی قرار می گیرد.
غفاری اضافه کرد: با کمک برخی خیرین گلستان، بخشی از هزینه های درمانی چشم های صبا حیدری تامین شده و بقیه هزینه ها نیز توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی با اشاره به شروع احداث ساخت منزل مسکونی برای خانواده این دختربچه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با زیرپوشش قرار گرفتن این کودک بیمار، هزینه انشعاب آب، برق و گاز آنان نیز رایگان خواهد بود.
خانواده صبا حیدری، علاه بر بیمای دخترشان، با محرومیت و خانه ای کوچک نیز مواجه اند که خبر مشکلات آنان در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده بود.
براین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصمیم به احداث یک باب واحد مسکونی 60 متری برای خانواده صبا حیدری گرفت که هفته گذشته عملیات اجرایی آن باحضور معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور آغاز شد.
همچنین با کمک برخی خیرین، هزینه های درمانی این دختر بچه نیز تامین و در بیمارستان طالقانی گرگان بستری شد اما گفته می شود، رهایی صبا حیدری از بیماری های که او را رنج می دهد، بویژه بیماری تنفسی اش تنها با پیوند ریه میسر می شود.

/انتهای متن/

درج نظر