زنان کابینه دوازدهم خواستار تسریع در رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان شدند

زنان کابینه دولت دوازدهم با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان کشور شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، این نامه توسط معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، لعیا جنیدی ، معاون امور حقوقی این نهاد و شهیندخت مولاوردی ، دستیار ویژه رئیس جمهوری امضا شده است.
در متن این نامه آمده است: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و به کمیسیون های حقوقی و فرهنگی، ارجاع شده است، نیازمند تسریع جهت رسیدگی به وضعیت کودکان و نوجوانان کشور است که سال ها در مجلس با توقف و اطاله بررسی مواجه شده است.
این بیانیه می افزاید: جنابعالی با اولویت قراردادن این لایحه، دستور فرمایید ضمن مداقه در محتوای مواد، جهت تکمیل و بررسی لایحه فوق الذکر اقدامات مقتضی صورت گیرد.
لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در سال 94 از سوی دولت تقدیم مجلس شده که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است .
در این لایحه، به مواردی مانند سرپرستی، فرار از خانه، زندانی والدین، خشونت مستمر، عدم ثبت ولادت، سوءرفتار، بهره‌کشی، نادیده‌گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی کودکان، ممانعت از تحصیل آنان، خرید و فروش کودکان و فعالیت مجرمانه به وسیله کودک اشاره شده است.

/انتهای متن/

درج نظر