5 کاری که ظروف تفلون را نابود می کند

بیشتر خانم ها از ظرف های تفلون برای آشپزی استفاده می کنند. اما شاید کمتر کسی در مورد ظروف تفلون (نچسب) خود، بنحوی که درمورد ظروف چدنی خود صحبت می کند، اطلاعات لازم را دارد.

0

نگهداری از ماهی تابه ها و قابلمه هایی که ما هر روز در آشپزی از آنها استفاده می کنیم، به دقت و توجه نیازدارد.

 در این جا به پنج روشی که احتمالا شما به اشتباه در هنگام اشپزی با ظروف تفلونی مرتکب آن می شوید، اشاره  می کنیم همراه با  راهکار درست:

1- از اسپری مخصوص آشپزی استفاده می کنید :

معمولا وقتی که از این اسپری ها چندین بار استفاده شود، پاک کردن انها از ظروف موقع شستن خیلی سخت می شود. بهترین کار استفاده از کره و روغن بجای اسپری در این ظروف است. البته هنوز در کشور ما استفاده از این افشانه ها معمول نیست.

 

2-ظروف  تفلون را  قبل از افزودن روغن یا کره داغ می کنید:

 شما احتمالا از برنامه های مخصوص آشپزی شنیده اید که می توان ماهی تابه ها را قبل از افزودن روغن طبخ گرم کرد. اما این کار روشی مناسب برای ظروف های تفلونی نیست.

زیرا گرم کردن ظروف تفلون قبل از افزودن کره یا روغن به آن احتمال آزاد سازی مواد سمی مضر را افزایش می دهد. پس بهتر است روغن مخصوص طبخ را به محض آنکه می خواهید تابه را گرم کنید به آن بیفزایید.

 

3- ظرف تفلونی را داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهید:

این کار از لحاظ فنی بی خطر و ایمن است؛ شما می توانید ظروف تفلونی رادر لیست ظروفی که می توان انها را ماشین ظرفشویی شست، مشاهده کنید. اما نکته مهم در این جاست که آب داغ و مواد شوینده ماشین ظرفشویی، باعث جدا شدن روکش ظروف تفلون می شود. پس بهتر است با دست ظرف را بشویید. حتی می توان برای شست و شوی بهتر و نیز جرم زدایی کامل تر از مقداری آب به همراه جوش شیرین استفاده کنید.

 

4- درجه حرارت فر را  زیاد  می کنید:

 به دو دلیل نبایستی ظروف تفلون مستقیما در معرض درجه حرارت مافوق بنفش قرار بگیرند. اول اینکه گرمای زیاد می تواند به روکش تفلون آسیب بزند؛ اما مسئله مهم تر این است که درجه حرارت بالا، منجر به آزاد سازی مواد سمی مضر می شود. اگر می خواهید گوشت، مرغ یا ماهی را گرم کنید، از یک تابه با روکش آهنی استفاده کنید. توجه کنید که هرگز تفلون خود را مستقیما درون فر قرار ندهید.

 

5- از قاشقک های فلزی استفاده می کنید:

درست است که کاردک یا قاشقک های استیلی نسبت به نوع سیلیکونی بسیار حرفه ای و پیشرفته به نظر می رسند اما این قاشقک ها روکش ظروف های تفلونی شما را خراش می دهند.

پس بهتر است از کاردک ها و قاشق های چوبی یا سیلیکونی برای آشپزی استفاده کنید تا تا ظروف شما دوام بیشتری داشته باشند.

منبع:ام اس ان

/انتهای متن/

درج نظر