60 درصد آوارگان روهینگیایی کودکان هستند

مسئولان یونیسف اعلام کردند حدود 60 درصد از آوارگان مسلمان روهینگیایی را که در هفته‌های اخیر از بیم اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند، کودکان تشکیل می‌دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، مسئولان صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف»، اعلام کردند حدود 60 درصد از بیش از 420 هزار آواره مسلمان روهینگیایی را که در هفته های اخیر از بیم اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار به بنگلادش پناه برده اند، کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس از اردوگاه آوارگان بالوکالی در بنگلادش، این کودکان شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود و یا به آتش کشیده شدن خانه ها بوده اند. آنها که با ترس و وحشت بیگانه نیستند، از مناطق جنگلی فرار کرده و با استفاده از قایق هایی نه چندان محکم، خود را به بنگلادش رسانده اند.

در برخی موارد این کودکان روهینگیایی، به تنهایی از مرز عبور کرده‌اند. صندوق کودکان ملل متحد یونیسف تا کنون بیش از 1400 کودک را شمارش کرده است که بدون حضور والدین خود، از مرز میانمار با بنگلادش عبور کرده‌اند. در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش نیز شرایط بسیار نامساعد است. ده ها هزار فرد غریبه در مکان هایی زندگی می کنند که فاقد امنیت لازم است و مکانی مناسب برای رشد یک کودک به شمار نمی رود.

گرسنگی یک خطر دائمی است و بیشتر کودکان مجبور هستند برای دستیابی به غذا، به گدایی روی آورند. کودکان کم سن و سال نیز از بیماری هایی نظیر تب و اسهال رنج می برند. آب قابل آشامیدن و دستشویی نیز به اندازه ای اندک است که گویی اصلا وجود ندارد.

مسئولان یونیسف و پزشکان بدون مرز که در این اردوگاه ها فعال هستند، اعلام کردند به هیچ عنوان توانایی رسیدگی به مشکلات روحی و روانی و حتی جسمی کودکان را ندارند.

/انتهای متن/

درج نظر