کمیته تخصصی حقوق شهروندی در حوزه زنان و خانواده در استان مرکزی تشکیل شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه کمیته تخصصی حقوق شهروندی در حوزه زنان و خانواده در استان مرکزی تشکیل شود، گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌های استان مرکزی به طور مداوم انجام شود.

0

به‌گزارش به دخت به نقل از تسنیم، از اراک، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در کارگروه امور بانوان و خانواده استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح نظارت بر مهدهای کودک اظهار داشت: به نظر بنده اصل نظارت و بازرسی فی‌نفسه خوب است، اگر همراه با برنامه‌ریزی هم باشد که بهتر بوده و تاثیرگذارتر است اما اشکالی که در دستگاه‌ها داریم اینکه نظارت در خیلی از موارد مربوطه ندارند و یا این نظارت ضعیف است.

وی افزود: نظارتی که از آرایشگاه‌های زنانه اراک انجام شد بسیار موثر بود اگر چه لازم است که این طرح به تمامی آرایشگاه‌ها تعمیم یابد و این بازرسی به طور موردی ادامه داشته باشد زیرا این سرکشی‌ها سبب می‌شود که با در جریان قرار دادن یکدیگر و اطلاع‌رسانی بین خود بیشتر مراقب باشند و اصول لازم را رعایت کنند، استفاده از موادمخدر و روان‌گردان صنعتی در آرایشگاه‌ها جای نگرانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: بنابراین این نظارت‌ها می‌تواند در جلوگیری از نابه‌سامانی‌ها موثر باشد، بازرسی‌ها و نظارت‌ها باید سرزده و بدون هماهنگی باشد.

حسن‌بیگی با اشاره به طرح نظارت بر مهدهای کودک گفت: در مدت یک هفته‌ای که این صورتجلسه تهیه می‌شود اگر هر یک از دستگاه‌ها پیشنهادی دارند می‌توانند ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در رابطه با افزایش شهریه مهدهای کودک هم که از سوی بهزیستی مطرح شد که باید افزایش یابد لازم است نامه‌ای توسط دفتر امور بانوان استانداری و بهزیستی تهیه و به معاون اقتصادی استاندار ارسال شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: 10 گروه برای نظارت از مهدها زیاد بوده و باید کمتر شود تا اعضای کمیته بتوانند نمایندگان خود را برای نظارت اعزام کنند.

حسن‌بیگی با اشاره به حقوق شهروندی گفت: تمام 120 ماده حقوق شهروندی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شد دارای اسناد بالادستی هستند که این اسناد هم قانون اساسی بوده و هم مبانی اسلامی، حقوق شهروندی را نباید منحصر به این دولت یا دولت‌های دیگر کرد.

وی ادامه داد: در متون اسلامی اهمیت این حقوق شهروندی را می‌بینیم، حقوق شهروندی جزوه‌ای از موارد اسلامی است که ابلاغ شد و قبل از اینکه آمریکا و ترامپ و غیره باشند این حقوق شهروندی را در اسلام داشتیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: برداشتی که از آیات و روایات می‌شود برای صدور حکم خیلی مهم بوده و این جزو افتخارات اسلام است، چنین متونی داریم و در زمانی که چنین بحث‌هایی مطرح نبوده اسلام این موارد را بیان کرده است.

حسن‌بیگی اضافه کرد: کمیته تخصصی حقوق شهروندی در حوزه زنان و خانواده تشکیل شود و مسائل مربوط به این حوزه را پیگیری کند.

/انتهای متن/

درج نظر